Κυριακή, Μαΐου 25, 2008

Τσάμπα μαγκιές στο μετρό

Το mail που μου προωθήθηκε ήταν σαφές. «Αντιδρούμε στις συνεχείς αυξήσεις και αφήνουμε στα εκδοτήρια το εισιτήριο των μέσων μαζικής ενημέρωσης εφόσον πλέον είναι ενιαίο και εμείς δεν έχουμε εξαντλήσει το χρόνο ώστε να το βρει ο επόμενος.» Δεν πολυπείστηκα και απλά το έσβησα αλλά όταν το διάβασα και στα «Νέα» της προηγούμενης εβδομάδας κατάλαβα ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο σοβαρά. - Το ότι ενημερώνομαι σε καθημερινή πλέον βάση από την εφημερίδα του συγκεκριμένου ομίλου είναι δικαίωμα μου, την ώρα μάλιστα που η μισή Αθήνα ενημερώνεται από την free press του Κύρτσου! Οπότε όλοι έχουμε κουσούρια, δεν το κάνω θέμα. - Είχε μάλιστα η εν λόγω εφημερίδα συνέντευξη ενός 25χρονου που το έχει καθιερώσει ως τρόπο ζωής ευσυνείδητα. Ευσυνείδητες τσάμπα μαγκιές θα τις χαρακτήριζα εγώ αυτές τις νοοτροπίες. Εγώ που είμαι φοιτήτρια. Που ανήκω στην πολυδιαφημισμένη γενιά των 700 ευρώ. Που ζω στην ίδια πόλη των 5 εκατομμυρίων κατοίκων με αυτούς που μπαίνουν τσάμπα στο μετρό, που δεν ακυρώνουν τα εισιτήρια τους, που θεωρούν ανδραγαθία να ζουν παρασιτικά εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. Είναι οι ίδιοι τύποι που πριν λίγο καιρό φώναζαν για την επέκταση του ωραρίου του μετρό. Κι εγώ μαζί τους. Η βασική μας διαφορά είναι ότι εγώ για να μην είμαι αναγκασμένη να δίνω ένα σκασμό λεφτά στα ταξί ήμουν διατεθειμένη να πληρώνω και διπλάσιο αντίτιμο σε αυτό το ασφαλές και καθαρό μέσο. Αυτοί όχι. Είναι οι ίδιοι που θέλουν το μετρό να μην κάνει δώδεκα λεπτά να περάσει και αγανακτούν όταν στην αποβάθρα γίνεται λαϊκό προσκύνημα, η χαρά της σπρωξιάς για μια θέση στο βαγόνι την ώρα που δεν πέφτει καρφίτσα, αλλά και να πέσει μην σκύψεις να τη μαζέψεις. Κι εγώ θέλω πιο πυκνά δρομολόγια. Τα δικαιούμαι κιόλας. Γιατί εγώ πληρώνω εισιτήριο. Μπορώ να σου πω μάλιστα ότι σπρώχνω και σπρώχνομαι για να κάτσω, γιατί δεν μπορώ 35 λεπτά να είμαι όρθια εγώ και οι υποτασικές μου τάσεις. Μπορώ να σου πω ότι δεν σηκώνομαι για να κάτσει ο παπάς με το γυαλί Ray ban αλλά μόνο η γυναίκα με το πιτσιρίκι στην αγκαλιά και η έγκυος. Η ηθική και το ήθος διαφέρουν σε αυτή την πόλη, αδιαπραγμάτευτο αυτό. Μόνο που εγώ και η ηθική μου σέβομαστε αυτό το μέσο. Πίνουμε νερό στο όνομα του. Ξέρουμε ότι μας έχει φτιάξει τη δύσκολη καθημερινότητα σε αυτή την κωλοπόλη και με τις συνεχείς επεκτάσεις (που και πάλι εγώ πληρώνω μέσω της φορολογίας μου ) θα συνεχίσει να το κάνει. Δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου την προ μετρό εποχή. Για λίγο στη Θεσσαλονίκη το Πάσχα έζησα το βασανιστήριο της κίνησης, του λεωφορείου, του ταξιτζή και μίλησα με ανθρώπους που περιμένουν να αλλάξει και να βελτιωθεί η καθημερινότητά τους με ένα μετρό που θα έχει μήκος λιγότερο από 10 χιλιόμετρα!!

Αγαπώ το μετρό γιατί όχι απλά είναι μέσο μεταφοράς. Είναι μέσο επιβίωσης, είδος πρωταρχικής ανάγκης. Πληρώνω 0.80 λεπτά για μιάμιση ώρα και ξέρω ότι κινούμαι με ένα μέσο που είναι ασφαλές, γρήγορο, καθαρό, ακριβές και όχι ακριβό. Τα βράδια που βγαίνω αφήνω το αυτοκίνητο στο χώρο στάθμευσης που έχει δημιουργηθεί στο σταθμό στην Κατεχάκη. Καινούργιος, καθαρός και δωρεάν. Γλιτώνω το ταξί. Δεν φοβάμαι. Και μπαίνω στον πειρασμό να χαράξω τα αμάξια όλων αυτών που έχουν πιάσει τις θέσεις που προορίζονται για τα άτομα με ειδικές ικανότητες, απλά και μόνο για να είναι πιο κοντά στην έξοδο. Είπαμε, εγώ και η ηθική μου έχουμε πολύ ακραίες αντιλήψεις περί του σωστού. Σε μια χώρα που επιβιώνουν οι Ελληνάρες, εμείς απλά προσπαθούμε να αποτάξουμε το γενετικό υλικό των ένδοξων κάφρων προγόνων μας, γιατί δεν μπορεί όλη η καγκουριά να προέκυψε απότομα και αβίαστα. Κάπου θα οφείλεται.

Σε περίπου ένα μήνα η γραμμή μετά την Εθνική Άμυνα θα σταματήσει να λειτουργεί. Κι έτσι περιοχές όπως το Χαλάνδρι, η Αγία Παρασκευή, η Παλλήνη, η Παιανία και το Κορωπί θα παραλύσουν. Η Μεσογείων που είναι ήδη αδιάβατη θα γίνει γολγοθάς. Γιατί το μετρό δεν είναι πολυτέλεια. Δεν είναι το κάτι παραπάνω στη ζωή μας. Είναι το βασικότερο γρανάζι για να συνεχίσει να είναι βιώσιμη αυτή η πόλη. Κι αν τελικά θεωρούμε πως η ακρίβεια είναι αφόρητη, πως η ζωή μας είναι χειρότερη παρά ποτέ, πως έχουμε φτάσει σε τέλμα, πως, πως, τότε ας το σκεφτούμε διπλά την επόμενη φορά που θα κληθούμε να δώσουμε λαϊκή εντολή. Γιατί αν είναι η αγανάκτηση να παίρνει τη μορφή τέτοιων στρεβλών κινημάτων, ευχαριστώ δεν θα πάρω. Σε είκοσι χρόνια ένα από τα δίδυμα θα μας κυβερνά και οι μετακινήσεις θα γίνονται με γάιδαρο φυσικά. Και τσάμπα.

56 σχόλια:

αντωνης είπε...

Καλησπερα cinderella. Ως καθημερινος επιβατης του Μετρο, συμφωνω απολυτα με οσα γραφεις στην αναρτηση σου. Και πολυ μου αρεσε ο τιτλος.

Και δυστυχως ειμαι ενας απο τους ταλαιπωρους που θα κανουμε 50 ωρες να φτασουμε στη δουλεια μας τωρα που θα κλεισει το Μετρο μετα την Εθνικη Αμυνα. (εκτος αν ανοιξει ο σταθμος Λαρισης για να πηγαινουμε εστω με τον Προαστιακο).
Γιατι αν αναγκαστουμε να κατεβαινουμε με το λεωφορειο, θα θυμηθουμε τα νιατα μας. Μονο που τοτε ειχε τα μισα αυτοκινητα και υποφεροταν η Μεσογειων. Τωρα απλα δεν παιζεται.
Και οταν καποιος συνηθισει να κυκλοφορει με το Μετρο, πηγαινοντας εστω και μια βδομαδα με το λεωφορειο ειναι σα να γυρναμε στην Ελλαδα του μπαρμπα Καραμαν-αλή, τη δεκαετια του '70.

Οποτε οι τσαμπα μαγκιες ειναι ανωφελες.

(Μια μικρη παρατηρηση, στην αναφορα σου για τις περιοχες που θα παραλυσουν ξεχασες τη "μαγευτικη" Καντζα. Και μεις ψυχουλα εχουμε...)

Artanis είπε...

Κι εμάς πήρε το αστικό 0,15Ε αύξηση...Το κάνω και με το πόδι βέβαια, το σπίτι-σταθμός-δουλειά, δουλειά-σταθμός-σπίτι, αλλά έπαθα και ένα στραμπούληγμα στον δεξί αστράγαλο και δεν λέει να το ταλαιπωρώ...Δεν θα γίνω καλά όμως;
Χε,χε,χε...
Καλό σου βράδυ...

patsiouri είπε...

Κοριτσάρα συμφωνώ απόλυτα. Το μετρό θα τολμούσα να το χαρακτηρίσω και φτηνό σε σχέση με αυτά που πρoσφέρει. Είμαι εκατό τοις εκατό υπέρ για ολονύκτια λειτουργία, έστω κάθε μία ώρα, όχι μόνο να να μην πληρώνω εγώ τον ταρίφα αλλά γιατί ξέρω κόσμο που ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ νύχτα (νοσοκόμοι, σερβιτόροι, αστυνομικοί κτλ...) που δικαιούnται Μέσο Μαζικής Μεταφοράς όσο το δικαιούμαι κι εγώ που δουλεύω πρωί. Φαντάσου να παίρνεις 30 ευρώ μεροκάματο και τα 15 να πηγαίνουν στο ταξί που θα σε πάει σπίτι!
Είμαι όμως γενικότερα υπερ του μπουκοτάζ σε πανάκριβες υπηρεσίες ή αγαθά. Όποιος είναι μαγκας να μη βγει για καφέ η ποτό ένα μήνα, να μην αγοράσει ρούχα η παπούτσια, μπορεί??? Αμ δε! Στο μετρό τους έπιασε η μαγκιά!

Όσο για τους κατοίκους της Αγ.Παρασκευής καλά να πάθουν. Όταν άρχισαν τα σχέδια για μετρό, είχαν αντιδράσει έχοντας τις Δημοτικές Αρχές με το μέρος τους γιατί "θ'αδειάσουν τα μαγαζιά μας και θα κατεβaίνει ο κόσμος στο κέντρο!" Στο φροντιστήριο θμάμαι πιτσιρίκια, μας έφερναν να υπογράψουμε χαρτιά να μην έρθει το Μετρό και τα Village στην Αγία Παρασκευή και τους μολύνουν οι ξένοι το γαλάζιο αίμα. Όσοι υπογράφανε τότε και μετά καλομάθανε, καλά να πάθουν και να κάνουν 800 ώρες να κατέβουν στη δουλειά...

Κοιτα τώρα που μ'έκανες να έχω τύψεις που παίρνω βιβλία από τη δανειστική βιβλιοθήκη τζάμπα ζημιώνοντας κατα κάποιο τρόπο το συγγραφέα τους...

αντωνης είπε...

@patsiouri,
οι υπολοιποι ομως δεν φταιμε αν ξαφνικα οι Αγιοπαρασκευιωτες καταλαβαν ξαφνικα τη βλακεια που ειχαν κανει τοτε.
Αν και προσωπικα συμφωνω με τα χιλια σε μια προταση που εχει ακουστει και ζηταει απο το Μετρο να μη σταματησει τη λειτουργια του αλλά να περναει κανονικα μεχρι καποια ωρα το απογευμα προς βραδυ και οι εργασιες να γινονται τη νυχτα.
Βεβαια για να ειμαι απολυτως δικαιος δεν ξερω αν τεχνικα ειναι εφικτο αυτο να γινει.

Καλο βραδυ + καλη βδομαδα

patsiouri είπε...

Σχόλιο για το από κάτω πόστ:

Σόρι παιδιά, εγώ είμαι με τον Ηλία, ήταν όντως ξεκάθαρος, "Είμαι από άλλο γάμο, έχω παιδί-δε θέλω άλλο, τότε μπορώ, μπορείς???"
Αν όχι, δε θα πεθάνουμε κιόλας!
Επειδή είμαι κι εγώ υπέρμαχος του ωμού ρεαλισμού πολύ τον πάω τον τύπο και η Έλλη πρέπει να κάνει το σταυρό της που ζεί σ'αυτή τη σπιταρόνα μ'αυτό το γλυκύτατο σκυλούκι, δεν ξέρει τι βγάζει, είναι Θεά και μπορεί να έχει όποιο γκόμενο θέλει και έχχει τα πιό πιστά φιλαράκια του κόσμου!! Η ιδανική ζωή με λίγα λόγια! Αν προτιμαει να περνάει τις ώρες της κλαψομουνιάζοντας για τον Ηλία ας πάει μια βόλτα στους καταυλισμούς των πυρόπληκτων στην...Ηλεία!
Να δει τι θα πει "Εχω προβλήματα"
Αμα πιά!
Ηλία φίλε γερά!

andreas athanasopoulos είπε...

να που τελικά βρήκα κάτι που δεν συμφωνώ μαζί σου καιρό το περίμενα αυτό χαχαχαχα…λοιπόν σε αυτήν τη χώρα εύκολα ξεχνάμε , κάποιοι αγωνίστηκαν και ΕΔΩΣΑΝ την ιδια τους την ζωή για αυτό το γαμημένο 8 ώρες δουλειά, 8 ώρες ξεκούραση, 8 ώρες ύπνο….κάποιοι έδωσαν αγώνες για δωρεάν υγεία, παιδεία και ναι και για δωρεάν μετακίνηση των πολιτών….ξεχνάμε ….σε μια χώρα που διόδια πληρώνουμε ακόμη και για την αθλία εθνική ΑΘΗΝΩΝ-ΠΑΤΡΩΝ , που το εισιτήριο στην γέφυρα ριου- Αντίρριου έχει φτάσει 15 ευρώ δηλ κάποιος για να πάει Αγρίνιο και να γυρίσει θέλει μόνο διόδια περίπου γύρω στα 45 ευρώ. Πήγαν τα εισιτήρια 0,80 πέρα ότι η αύξηση είναι περίπου 35% σε μια περίοδο που οι αυξήσεις των μισθών είναι 3% και μας λες κοπελιά ότι είναι και φθηνό δηλ κάποιος που παίρνει μέτρο καθημερινά πληρώνει 1.60Χ30=48 ευρώ το μήνα…άσε που 0.80 είναι 280 περίπου παλιές δραχμές. Εγώ θα συνεχίσω λοιπόν να αφήνω το εισιτήριο , όπως και πριν στα λεωφορεία όταν κατέβαινα έδινα το εισιτήριο μου σε κάποιον που έμπαινε…δεν είναι μαγκιά απλά κάποιοι βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά!

BUTTERFLY είπε...

Μα γιατι ρε γαμωτο δεν μπορουμε σε αυτη τη χωρα να βρουμε ΜΙΑ φορα κατι καλο να πουμε;
ΟΚ, εγω οταν ας πουμε παιρνω μονο τρολει, εχω τωρα επιβαρυνθει με το τεραστιο ποσο των 30 λεπτων, ητοι 17 ΕΥΡΩ το μηνα! Τρελο το ποσο λεμε! Ποσες χιλιαδες αλλοι ομως εχουν γλιτωσει τα 50 λεπτα του λεωφορειου, οσοι δηλαδη χρειαζονται 2 η και 3 συγκοινωνιες;
Μωρε οχι καλο, αριστο το ενιαιο εισιτηριο και μακαρι να αυξησουν και τη διαρκεια στο διωρο! Οταν γινεται μια μεταρρυθμιση, καποιους θα χαλασει, τι να κανουμε τωρα; Ξυδακι και λιγο πιο θετικη συμπεριφορα ρε παιδια! Ελεος πια με αυτη την κακομοιρια!

Ανώνυμος είπε...

Ελληνικος λαος !
Με τιποτα ευχαριστημενος...
Αυτος που θα παει με το τσαμπα εισητηριο δε καταλαβαινει οτι κοβει καποιου υπαλληλου εκει μεσα την αυξηση,κοβει πορους απο καθαρισμο,συντηρηση,εργασιες επεκτασης και οτι εχει να κανει με το να τρεχεις ενα τοσο μεγαλο μεσο μεταφορας.Προφανως δεν ακουσε το παλιο ελληνικο ρητο "με πορδες δε βαγονται τα αυγα".
Βεβαια ο ιδιος αυριο το πρωι θα κανει παραπονα οτι ειναι βρωμικο το μετρο εαν κοψουν 20% καθαριστριες η καποια αλλη υπηρεσια εαν δε βγαινουν τα λεφτα να πληρωσουν.Οι κλασσικες αυτες νοοτροπιες πατωσαν πολλες ελληνικες επιχειρησεις και υπηρεσιες με πρωτη και καλυτερη την ολυμπιακη .Θυμιζω κατι κουφα και κουλα που ακουσα τελευταια οτι λεει οι δημοσιογραφοι δε πληρωνουν με ολυμπιακη η πληρωνουν ενα ποσο της πλακας που ουτε κανα διανοια μοιαζει με τιμη αεροπορικου εισητηριου...Απο που θα βγουν αυτα τα εξοδα?Απο το πουθενα γιαυτο και πανε πατο και οι επιχηρησεις και οι υπηρεσιες !
Κωλολαος του κερατα ...
Φιλακια cinderella good to see you !

Matrix είπε...

Έτσι μπράβο.

Βέβαια οι αυξήσεις στο ΜΕΤΡΟ μπορεί να μας φαίνονται μικρες, αλλά για κάποιους σίγουρα δεν είναι.
Όμως για τους καθημερινούς χρήστες μειώθηκαν οι τιμές στις μηνιαίες κάρτες νομίζω, επομένως μπορούν και πρέπει να οδηγηθούν εκεί.

Από τσάμπα μάγκες έχει γεμίσει ο τόπος και συχνάζουν συνήθως και βόρεια μεριά...

Αν και τώρα το καλοκαίρι λογικά πέρνουν την κατηφόρα της Κατεχάκη :)

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΑΠΗΤΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ μπορεί εσύ να μην έχεις πρόβλημα να πληρώνεις ακόμη και για περδεσαι , διότι μπορεί να έχεις βρει το χρυσό πριγκιπόπουλο που αναλαμβάνει τα κόμιστρα σου και τις μεταμεσονύχτιες εξόδους σου με το glamorous μέτρο σου. Όμως εγώ που ανήκω στην κατηγορία των μεσηλίκων ανέργων των 0 ΕΥΡΩ, πολύ στεναχωρούμε που δεν μου δίνετε η επιλογή του τρόλεϊ με την συνεπαγομένη έως τώρα ωφέλεια των 0.30 λεπτών της διαφοράς. Φαίνεται πως τα έντυπα που διαβάζεις δεν σε πληροφορούν ότι τα μετρό της Μόσχας, της Πράγας κτλ είναι τα πολυτελέστερα πιο καθαρά ,πιο φθηνά και πολύ πολύ παλαιότερα από το πανάκριβο δικό μας. Αλλά η εφημερίδα σου που στήριξε και ανέδειξε τα νεόπλουτα τζάκια, ανήκει στην συμμαχία των γενναίων κρατικών επιδοτήσεων. Αλίμονο όμως την στιγμή που η λαμπερή σου άμαξα θα μεταμορφωθεί σε ταπεινή κολοκύθα , αν τύχει και βρεθείς στο σκληρό κόσμο της ανεργίας η απλά χαθεί ο πρίγκιπας (λέμε τώρα)

cinderella είπε...

@ Πάνθηρα θα μπορούσα να σε προσπεράσω γιατί το να συζητώ με τύπους σαν κι εσένα είναι λίγο μάταιο καθώς ανήκεις στο δείγμα του Ελληνάρα που απεχθάνομαι. Ειδικά μάλιστα επειδή το ιντερνετ προσφέρει μια σουπερ γαμάτη επαφή με τύπους σαν όλους τους παραπάνω από σένα μπορώ να σου πω οτι είμαι τελικά μεγάλη ψυχή που σου απαντώ.

Θα σου δείξω όμως γιατί τα νταηλίκια της έξω ζωής, οι φωνές και τα κούφια επιχειρήματα έδω μέσα δεν περνάνε. Στα σχολιάκια περί πριγκηπόπουλων και κολοκύθας δεν απαντώ φυσικά.
Πάντως δεν είμαι τόσο φτηνή γκόμενα ώστε να χρειάζεται κάποιος να μου πληρώσει 50 λεπτά εισιτηρίου για τις εξόδους, για τις μετακινήσεις, για το πανεπιστήμιο. Κι αυτή είναι η βασική διαφορά μας. Εσύ βλέπεις το μετρό ως μέσο για τη διασκέδαση, εμένα όμως είναι το μέσο μου από τον Άγιο Δημήτριο, στη Πανόρμου, μετά στην Ομόνοια και τέλος στην Κατεχάκη σε μια μόνο μέρα.
Επίσης επειδή μάλλον δεν διάβασες το άρθρο δεν είμαι η κόρη της Γιάννας ή του Βαρδινογιάννη. Φοιτήτρια είμαι και ανήκω στην ουάου γενιά των 700 ευρώ εγώ και η υπόλοιπη Ελλάδα.

Τώρα επειδή σε χαλάει που διαβάζω και τα Νέα, θεωρώντας οτι παραληροφορούν, θα σε παρότρυνα στο ιντερνετ να μην γράφεις μ@λ@κίες καθώς αυτές με ένα κλικ διασταυρώνονται και έτσι βρίσκεσαι εκτεθειμένος. Τα μετρό λοιπόν της Μόσχας και της Πράγας είναι παλιότερα από το δικό μας. Σε αυτό έχεις δίκιο. Πάμε να δούμε τα υπόλοιπα όμως μιας και τα αναφέρεις ενδεικτικά και εγώ τα έψαξα ενδεικτικά.
Στην Πράγα το εισιτήριο κοστίζει 20Czech Korunas δηλαδή 0.80 λεπτά για μια απλή διαδρομή!! Ίδια τιμή με το δικό μας!! Κοίτα να δεις!! Πιο πολυτελές δεν είναι. Και είναι σαφώς πιο βρώμικο! Έχω πάει!!!
Της Μόσχας μια απλή διαδρομή κοστίζει 19 ρούβλια δηλαδή 0,51 ευρώ. Για διπλή διαδρομή το κόστος ανέχρεται σε 34 ρούβλια δηλαδή 0,94ευρω!!! Πιο ακριβό από το δικό μας! Και πάλι κοίτα να δεις!! Και επειδή τα στοιχεία αυτά χωρίς μέτρο σύγκρισης των κατώτερων μισθών των συγκεκριμένων χωρών δεν λένε κάτι για το 2006 στην Ελλάδα ο κατώτερος μισθός ήταν 658 ευρώ. Στην Τσεχία 263,93 ευρώ και στη Ρωσία 23,48 (800 ρούβλια) ευρω. Το μήνα. Μοναδικό;;;

Σου προτείνω λοιπόν την επόμενη φορά να τσεκάρεις αυτά που πιθανόν έχεις ακούσει, σου έχουν πει, έχεις φανταστεί γιατί όπως ξαναέγραψα το ιντερνετ είναι πολύ γαμάτο μέσο και δεν σηκώνει παπαρολογίες, ούτε τσάμπα μάγκες.

Στο μόνο που έχεις δίκιο αλλα στη βιασύνη σου να κράξεις τον Λαμπράκη και εμένα το έγραψες λειψά είναι στο ζήτημα της αύξησης των υπολοίπων μέσων μεταφοράς μέσω το ενιαίου εισιτηρίου που δεν εξυπηρετεί πάντα. Για κάποιον όπως τη Χριστινά παραπάνω όπου το τρόλει είναι το μόνο μέσο μεταφοράς τα 30 λεπτά είναι όντως λεφτά.
Αυτά.

cinderella είπε...

@ Πάνθηρα αυτό ξέχασα να σχολιάσω. Αλίμονο όμως την στιγμή που η λαμπερή σου άμαξα θα μεταμορφωθεί σε ταπεινή κολοκύθα , αν τύχει και βρεθείς στο σκληρό κόσμο της ανεργίας η απλά χαθεί ο πρίγκιπας (λέμε τώρα)

Είναι η καμουφλαρισμένη εκδοχή του ανέκδοτου πως δεν θέλω κι εγώ την κατσίκα του γείτονα. Θέλω να του ψοφήσει για να μην έχει;

Μην ανησυχείς. Και μην με φοβάσαι. Και στα Goody's μια χαρά πτυχιούχοι δουλεύουν. Δεν θα μου πέσει η μύτη να δουλέψω μαζί τους.

cinderella είπε...

@ Παίδες, τα σχόλια σας είναι μοναδικά. Ο καθένας έχει προσθέσει και ένα λιθαράκι που δεν είχα σκεφτεί την ώρα που έγραφα την ανάρτηση.
Παρακαλώ τον επόμενο που θα διαφωνεί με την άποψή μου να μην με κράξει χωρίς επιχειρήματα αλλά μόνο με μπινελίκια.
Θα απαντήσω σε όλους σας το βράδυ, μόλις τελειώσω τη δουλειά μου!!
Φιλάκια!!

kat. είπε...

αν σου πω οτι ορισμένες φορές νιώθω οτι και το μετρό αργεί και με κουράζει, τι θα πεις;;

αλήθεια.. με πνίγει! όπως και να έχει πάντως είναι τεράστια εξυπηρέτηση!

άσχετο, ε;

fpboy είπε...

καλησπέρα και απο μένα!
πολύ ωραίο θέμα και συμφωνώ 100% μαζί σου.
Πάντως εγώ (που φώναζα για το ωράριο λειτουργίας του μετρο),
δεν γκρινιάζω και τώρα.
Το Μετρό είναι υπέροχο,
και το αντίτιμο πολύ χαμηλό για τις υπηρεσίες που προσφέρει,
τις τιμές των μετρό στην υπόλοιπη Ευρώπη και τα 30-40 ευρώ την ΒΔΟΜΑΔΑ που χρειάζεται ο μέσος Αθηναίος που κινείται με το αμάξι του. Μακάρι να μπορούσα να μετακινούμε μόνο με το Μετρό!
Μακάρι!

fpboy είπε...

Α, και να προσθέσω οτι το Μετρό της Αθήνας είναι πολύ μπροστά και αισθητικά και τεχνολογικά απο όλες όσες Ευρωπαικές πόλεις έχω επισκεφτεί!

cinderella είπε...

Αντώνη μου θεώρησα οτι η Κάντζα ανήκει στο Δήμο Παλλήνης!! Γι' αυτό δεν την έβαλα ξεχωριστά αλλά νομίζω οτι ίσως έπρεπε να το κάνω!! Καλημέρες και φιλιά!!

cinderella είπε...

@ Artanis μου κι εγώ στραμπούληξα το αριστερό πόδι και ενώ χτες έκανα όλες μου τις δουλειές μέσα σε 2 ώρες, μετά περίμενα μισή ώρα το λεωφορείο για μια απόσταση ενός χιλιομέτρου που κάνω πάντα με τα πόδια. Τι να πεις!! Φιλιά!!

αντωνης είπε...

Καλημερες cindy.
Δυστυχως ανηκουμε στο Δημο Παλληνης, απλα το Μετρο ή μαλλον ο Προαστιακος εχει ξεχωριστη σταση.

:)))

cinderella είπε...

@ Πατσιουρί μου δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου. Κάποτε ο Matrix είχε κάνει αυτή την ανάρτηση: (http://christofas.blogspot.com/2008/03/athens-metro-overnight-project.html) Δυστυχώς δεν μπορώ να το κάνω με url. Όποιος ξέρει ας με μάθει!!!
Γράφει λοιπόν μεταξύ άλλων πως ένας οικονομικός μετανάστης τις ημέρες που το μετρό δεν λειτουργεί τα βράδια περπατά από το Σύνταγμα στα Άνω Πατήσια. Την ώρα που ο Ελληνας και στο περίπτερο πάει με το αμάξι. Όπως εμείς δουλευουμε μέρα και θέλουμε να εξυπηρετούμαστε έτσι και όλοι οι άνθρωποι που δουλεύουν νύχτα έχουν δικαίωμα στη φτηνή μετακίνηση.

Όσον αφορά τους ΑγιοΠαρασκευιώτες θα συμφωνήσω με τον Αντώνη και θα συμπληρώσω πως είναι άδικο ένας ολόκληρος Δήμος να πληρώνει τη νύφη την ώρα που μερικές κυράτσες θέλουν να το πάιξουν Βόρεια προάστια τρομάρα τους.

@ Αντώνη αυτό που λες ούτε εγώ το ξέρω αλλά στα Πολυτεχνεία που τριγυρνώ θα το ρωτήσω και θα σας πω. ;)

Πατσιουρί για τον Ηλιά θα σου απαντήσω στο κάτω ποστ οκκι;;; Καλημέρες!!!

cinderella είπε...

Ρε Αντώνη είδες που κάτι ξέρω κι εγώ; Μπορώ να σου πω μάλιστα οτι μένουμε πιο κοντά τους χειμερινούς μήνες παρά τους καλοκαιρινούς!! :)))

cinderella είπε...

@ Αντάρτη στάσου γιατί βάζεις πολλά στον ίδιο κορβανά. Οτι κάποιοι αγωνίστηκαν για το 8ωρο δεν έχει καμία σχέση με τη λειτουργία του μετρό. Προφανώς δεν είμαστε υπέρ των υπαλλήλων που θα δουλεύουν 12 ώρες την μέρα για να μετακινούμαστε εμείς. Είμαστε υπέρ των προσλήψεων και του κυλιόμενου ωραρίου.
Τώρα για τα έργα που μιλάς, αυτό είναι θέμα του κράτους που κατασκεύασε τα εν λόγω έργα με παραχώρηση, δίνοντας το δικαίωμα στις κατασκευαστικές εταιρίες να πλουτίσουν εις βάρος του κόσμου. Ειδικά αυτό το μπλογκάκι και η οικοδέσποινά του δεν υποστήριξαν το κεφάλαιο. Ότι υπερασπίζομαι το μετρό είναι γιατί δεν θέλω να πάρει την κατηφόρα της απαξίωσης όπως άλλα μέσα. Απο κει και πέρα δεν σε βλέπω ενημερωμένο. Η μηνιαία κάρτα του μετρό κοστίζει 30 ευρώ και είναι για απεριόριστες διαδρομές. Είναι λοιπόν το κόστος πάνω από 50% χαμηλότερο το κόστος από αυτό που λες. Και από κει και πέρα, αν το μετρό δεν κάνει τζίρο, τότε και τα δρομολόγια θα αραιώσουν και οι βραδυνές μεταφορές θα κοπούν και εμείς θα επιστρέψουμε στη χρυσή εποχή του ταξί. Άρα;;

cinderella είπε...

@ Χριστινάκι μου όντως η αύξηση για εσάς που παίρνετε μόνο ένα μέσο είναι μεγάλη και κάτι πρέπει νασ γίνει. Θέλω να πιστεύω πως τα πράγματα θα αλλάξουν!!
Καλημέρες κουκλίτσα!!

cinderella είπε...

@ Χeirovombira μου εκτός που είχα ανησυχήσει που χάθηκες, δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι που σε ξαναδιαβάζω!! Πάντα με το δικό σου μοναδικό τρόπο ρε όργιο!! Θα σου στείλω μάιλ μέσα στην εβδομάδα. Αν δεις οτι αργώ, παίζει να το αμέλησα λόγω τρεχαμάτων οπότε στείλε μια ειδοποίηση!!
Έγώ το έγραψα με μια φράση οτι αυτοί που δεν ακυρώνουν τα εισιτήρια ζούν εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. Εσύ έριξες όλον τον υπότιτλο. Κόβουν από την αύξηση ενός υπαλλήλου, από την καθαριότητα, από, από, από. Η Ολυμπιακή είναι άλλο μεγάλο κεφάλαιο. Νομίζω πως αν κλέισει θα είναι εθνική ήττα και δεν υπερβάλλω καθόλου.
Καλημέρες καλέ μου και πολλά πολλά φιλιά!!!
Να μη χάνεσαι!!!

cinderella είπε...

@Μatrix μου όντως οι μηνιαίες κάρτες μειώθηκαν. Οι αυξήσεις όπως εγραψα και παραπα΄νω είναι μεγάλες για αυτούς που χρησιμοποιούν μόνο λεωφορείο ή μόνο τρόλευ. Ελπίζω οτι κάτι θα αλλάξει προς αυτή τη κατεύθυνση!! Καλημέρες και να μην χάνεσαι ούτε κι εσύ!! Περιμένω να διαβάσω τι τρεχάματα είχες και μας παραμέλησες!!

cinderella είπε...

@ κατ. Καλως όρισες στον καναπέ μου!! Τίποτα δεν είναι άσχετο εδω μέσα! Βασικά νομίζω οτι θες διακοπές!! ;)
Φύγε ένα Σουκου αν μπορείς και μετά μαυρισμένη και ξεκούραστη θα δεις τη διαφορά!! χαχαχα!!!

cinderella είπε...

@ fpboy καλώς με βρήκες! Ελπίζω να βολεύτηκες στον καναπέ μου. Και χαίρομαι που τόσοι πολλοί και διαφορετικοί άνθρωποι έχουμε σχεδόν ίδια οπτική πάνω σε αυτό το θέμα γιατί πραγματικά με είχε προβληματίσει. Και σε μικρότερο λοιπόν ποσοστό να συμφωνόυσε μια χαρά θα ήμασταν, δεδομένου οτι εγώ είμαι λίγο των άκρων!!Καλημέρες και θα περάσω κι εγώ από το μπλογκάκι σου το συντομότερο δυνατόν!!

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς για σένα σπούδασα ηλεκτρονική και όχι ψυχιατρική για να ασχοληθώ περισσότερο. Οι πάσχοντας από το σύνδρομο της cinderella χρίζουν φροϋδικής ψυχανάλυσης, κατά προτίμηση σε αναπαυτικό καναπέ που όπως βλέπω διαθέτεις ήδη. Υπάρχουν πιθανότητες θεραπείας, πράγμα που θα σου επιτρέψει την επανένταξη στην κοινωνία των υγιώς σκεπτόμενων ανθρώπων. Εκεί που δεν χωρούν αποκλεισμοί, ψευδό αφορισμοί και διαστρεβλώσεις θέσεων. Εκεί που για να αντιπαρατεθείς, δεν χρειάζονται σοφιστείες και ακκισμοί(χαριτωμενιες ) αλλά κριτική σκέψη, επιχειρήματα, ευαισθησίες και κοινωνικές-πολιτικές θέσεις, στερεές. Μονό που εκεί τα καλάμια μπαρκάρονται στην είσοδο. Μην ανησυχείς για θέση παρκιν ….άδειο είναι !!!!
Με συμπάθεια
Ο πάνθηρας
Υ.Γ: ο Έλληναρας είναι σαφώς ανώτερος και πλέον πιο συμπαθής του «ΕΥΡΩΛΙΓΟΥΡΗ»

Από Μηχανής Θεός είπε...

Πραγματικά, με αφορμή την ανάρτησή σου έχουν ειπωθεί πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα.
Για ένα ζήτημα της καθημερινότητας [ακρίβεια/συγκοινωνίες], που γκρινιάζουμε συνέχεια αλλά το θεωρούμε δεδομένο και μένουμε άπραγοι ή που ξαφνικά σπεύδουμε να υιοθετήσουμε προτάσεις που ουσιαστικά είναι καιροσκοπικές και όχι προς κοινό όφελος, εσύ έδωσες μια διάσταση αληθινή και σωστή.

Μακάρι να σκεφτόμασταν περισσότεροι έτσι, και να τα λέγαμε έξω από τα δόντια.

tzonakos είπε...

Εξεπλάγην οταν το άκουσα αυτο.
Πάντα πληρώνω ενα μικρό αντίτιμο για μεγάλη εξυπηρέτηση.
Οταν φτιάχτηκε το Μετρό, δεν ξέραμε στ αλήθεια πόσο εξυπηρετικό θα ηταν.
Η τσαμπατζίδικη κίνηση δεν βοηθάει να μείνει χαμηλή σχετικά η τιμή του εισιτηρίου.
Δίνεται ετσι δικαίωμα στο Κράτος να το αυξήσει. Κακώς.
Αλλα προβλέπω ο κόσμος να ψάχνει και άλλα τέτοια κόλπα για να κερδίσει κατι τις αφου το οικονομικό στρίμωγμα πλέον ειναι πολυ άσχημο.

cinderella είπε...

@ Tζονάκο μου ναι! Όταν φτιαχνόταν δεν φανταζόμασταν πόσο θα μας ευεργετούσε. Τώρα δεν μπορούμε να φανταστούμε τη ζωή μας χωρίς αυτό άρα το να το σεβόμαστε είναι το λιγότερο...
Το οικονομικό στρίμωγμα είναι τεράστιο, μόνο που αυτές οι τακτικές δεν αποτελούν λύση.
Υ.Γ. Η εκπομπή υπάρχει πουθενά ηχογραφημένη;; Θέλω να σε ακούσω λέμε!!! ;)

cinderella είπε...

@ Απο μηχανής Θεέ, βλέπεις έχω μπλέξει κι ακόμα δεν έπαιξα το παιχνίδι σου!!
Χαίρομαι που συμφωνείς. Είναι πολύ βασικό σε ορισμένες αξίες να μην είμαστε τόσο μόνοι, τόσο μειοψηφία μπροστά σε στρεβλές τακτικές! Καλό σου βράδυ καλέ μου!!

cinderella είπε...

@Πάνθηρα βασικά για να συνεννοηθούμε θα έπρεπε να μιλάμε την ίδια γλώσσα πράγμα δύσκολο. Είναι λοιπόν ο πάσχων, με πληθυντικό οι πάσχοντες. Είναι επίσης παρκάρω και όχι μπαρκάρω. Μπαρκάρω κατά το λεξικό του Μπαμπινιώτη σημαίνει 1. επιβιβάζομαι σε πλοίο για να ταξιδέψω ως επιβάτης, 2. ναυτολογούμαι. Πιθανολογώ λοιπόν από τα συμφραζόμενά σου οτι θες να πεις "παρκάρω". Το πρώτο σου μήνυμα πάλι έχει τόσα λάθη που το αφήνω σε σένα να το διορθώσεις ως εξάσκηση!

Απο εκεί και πέρα, να μιλάς εσύ για επιχειρήματα (!!!) (τα μετρό της Μόσχας, της Πράγας κτλ είναι τα πολυτελέστερα πιο καθαρά ,πιο φθηνά και πολύ πολύ παλαιότερα από το πανάκριβο δικό μας.)
για κριτική σκέψη (μπορεί εσύ να μην έχεις πρόβλημα να πληρώνεις ακόμη και για περδεσαι)
για κοινωνικές-πολιτικές θέσεις και
για ευαισθησίες ενώ ζεις εις βάρος του κοινωνικού συνόλου είναι φαιδρό.

Κι επειδή περνάς τον εαυτό σου για υγιώς σκεπτόμενο άτομο θα σου έλεγα οτι δυστυχώς για σένα, ευτυχώς για το κοινωνικό σύνολο, το σύστημα κάποια στιγμή θα σε ξεβράσει καθώς οι φελλοί δεν επιπλεόυν για πάντα.

Το επόμενο σου σχόλιο πολύ απλά θα διαγραφεί. Δεν έχεις λόγο, δεν έχεις αντίλογο, προσπαθείς απλά να αποπροσανατολίσεις την κουβέντα κι εγώ δεν έχω καθόλου χρόνο για να ξανασχοληθώ μαζί σου. Τέλος. Τα κουβαδάκια σου και σε άλλη παραλία.

Σοφία είπε...

Τα λες πολύ καλά, κοριτσάκι! Και στο ποστ και στα σχόλια :-)

the_sailor είπε...

Τυχαία βρέθηκα εδώ, αλλά δε μπορώ παρά να συμφωνήσω μέχρι κεραίας με αυτά που λες...

Και δυστυχώς σε ενέργειες σαν και αυτήν που περιγράφεις, εξαντλείται και η αλληλεγγύη μας...
Γιατί κατά τ' άλλα η τελευταία δε μας διακρίνει και ως αγαθό...

Ανώνυμος είπε...

Αρχικά, να δώσω τα συγχαρητήρια μου για το σωστά δομημένο και με σωστά επιχειρήματα ποστ. Επίσης να πω ότι συμφωνώ απόλυτα. Τρίτον έχουμε μακράν τα πιο φτηνά, αλλά και πιο καθαρά ΜΜΜ (τουλάχιστον τα σταθερής τροχιάς) στην Ευρώπη των 15.
Τέλος, αφού είσαι φοιτήτρια γιατί δεν παίρνεις το εισητήριο των 50 λεπτών? :?

dyosmaraki είπε...

Τα 0.80 λεπτά είναι συνάμα και φτηνό και ακριβό αντίτιμο για το μετρό.

Εάν κάποιος κατοικεί δίπλα σε σταθμό μετρό και εργάζεται δίπλα σε σταθμό μετρό τότε πληρώνει ακριβά αφού μπορεί να πληρώνει μιάμιση ώρα για μια διαδρομή που δεν ξεπερνά τα 10 λεπτά.

Εάν κάποιος αλλάζει 15 συγκοινωνίες για να πάει στη δουλειά του τότε πράγματι θεωρώ το εισητήριο διάρκειας μιάμισυ ώρας φτηνό ιδιαίτερα εάν κρίνουμε το επίπεδο service που μας παρέχει σε σύγκριση με τα λοιπά μέσα συγκοινωνίας.

Σε αυτό το στάδιο σύγκριση με τα αντίστοιχα μέσα μαζικής μεταφοράς στο εξωτερικό θα έκανα ως προς το ότι εκεί σου παρέχουν πολλαπλές επιλογές εισητηρίων αναλόγως των αναγκών σου.

Θα μπορούσαν και εδώ να υπάρχουν πολλών λογιών εισητήρια είτε αναλόγως του χρόνου είτε απλό, είτε εβδομαδιαίο, είτε τριμηνιαίο με αντίστοιχη μείωση τιμών έτσι ώστε να καλύπτονται όλες οι κοινωνικές ανάγκες.

Οσον αφορά τις "πονηρές" λύσεις ή αλλοιώς "τσάμπα μαγκιές" προσωπικά δεν θα τις επέλεγα για λόγους αρχής.

Την καλημέρα μου και ευχαριστώ για το ευχάριστο διάλειμμα στον αναπαυτικό καναπέ σου.

Ανώνυμος είπε...

Αν δεν κάνω λάθος το εισιτήριο του μετρό έμεινε σταθερό. Το ενιαίο είναι φθηνότερο (0,80 από 1) και θα ξαναγίνει 1 € του χρόνου. Για την επιβάρυνση αν κάποιος κινείται με λεωφορείο, υπάρχει αύξηση, αλλά αν κάποιος είναι τακτικός επιβάτης, πρέπει να βγάλει κάρτα για λεωφορεία. Είναι φθηνότερη από πρίν και νομίζω αν τα υπολογίσετε φτάνουν 10 ημέρες χρήσης τον μήνα για να σε συμφέρει η κάρτα...
Για την Αγία Παρασκευή είναι ευτύχημα που ο σταθμός της Πλακεντίας ανήκει στο Χαλάνδρι και δεν μπορούσαν να εμποδίσουν την κατασκευή του. Είναι απίστευτο τι έλεγαν οι κυρίες της γειτονιάς εκεί. Για τον σταθμό που προοριζόταν για το κέντρο της Αγ. Παρασκευής, θα γίνει κάπου κοντά στην πλατεία Κέννεντυ νομίζω, λόγω της προαναφερθείσης βλακείας.

cinderella είπε...

@ Σοφάκι μου γλυκό thanks!! :):):)
Καλό Σαββατοκύριακο και καλή ξεκούραση!!

cinderella είπε...

@ Sailor μην νομίζεις κι εγώ τυχαία βρέθηκα εδώ!! Καλώς με βρήκες λοιπόν!! Η αλληλεγγύη μας περιορίζεται μόνο σε τέτοιες τακτικές και εξαντλείται εκεί. Πάντως και μόνο που η πρωτοβουλία ξεκίνησε από το διαδίκτυο για τη τσάμπα κίνηση αλλά παράλληλα πολλά blogs αντεδρασαν και υιοθέτησαν απόψεις σαν τη δικιά μου είναι θετικό! Έχουμε ακόμα κάποια αντανακλαστικά! Καλό σου Σαββατοκύριακο καλέ μου!

cinderella είπε...

@ deninho καλώς με βρήκες!! Ελπίζω να βολεύτηκες στον καναπέ μου!! Ναι το μετρό και ο προαστιακός είναι διαμάντια. Το τράμ αν και καθαρό το βρίσκω πάρα πολύ αργό και άρα κατ' επέκταση άβολο. Τα τρόλευ και τα λεωφορεία γενικά προσπαθούν να αναβαθμιστούν αλλά ακόμα δεν είναι ιδιαίτερα καθαρά!
Ναι, το εισιτήριο των 50 λεπτών παίρνω. Αλλά όχι για πολύ ακόμα!! ;)

cinderella είπε...

@ Δυοσμαράκι μου νομίζω οτι λείπουν τα εισιτήρια τα απλά και κακώς καταργήθηκαν αλλά ειδικά για το μετρό μην το παίρνεις χρονικά αλλά ποιοτικά το ζήτημα. Παλιότερα η απόσταση του Αγίου Δημητρίου με το Σύνταγμα κρατούσε μια αιωνιότητα και μια μέρα. Τώρα μπορεί να γίνεται σε 15 λεπτά αλλά για τον ίδιο παλιό γολγοθά μιλάμε. Εκεί που ότνως υπάρχει πρόβλημα είναι για αυτούς που χρησιμοποιούν μόνο λεωφορεία και όχι μετρό. Εκεί το εισιτήριο είναι ακριβό. Πάντως το κόστος των μηνιαίων καρτών μειώθηκε οπότε κάτι είναι και αυτό!

cinderella είπε...

@ Μανώλη καλώς με βρήκες κι εσύ!! Με το καλό να τα λέμε! Δεν το ήξερα οτι θα πάει 1 ευρώ από του χρόνου. 20% αύξηση δεν είναι και λίγο για χώρα που λέει οτι έχει πληθωρισμό κοντά στο 4% και οι μισθοί δεν ξεπερνάνε το συγκεκριμένο ποσοστό. Για να το ξανασκεφτουνε καλύτερα γιατί τέτοιες αποφάσεις δικαιώνουν τους τσάμπα μάγκες. Η κάρτα του μετρό που εχω κοιτάξει και κοστίζει 30 ευρώ συμφέρει για κάποιον που μετακινείται 38 φορές μηνιαία. Δηλαδή πηγαινοέρχεται στη δουλειά του με το συγκεκριμένο μέσο για πάνω από 20 μέρες το μήνα!!
Ο σταθμός ο καινούργιος στην Αγία Παρασκευή είναι όντως μεταξύ της Πλατείας Κένεντυ και της Πλατείας της Αγίας Παρασκευής αλλά επειδή έχει τύχει να έχω περάσει, είναι πάρα πολύ κοντά με το σταθμό Χαλανδρίου, ο οποίος με τη σειρά του είναι δίπλα στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Κοινώς έχει πυκνώσει πολύ εκεί η συγκοινωνία αλλά νομίζω οτι θα έπρεπε να δοθεί προταιρεότητα πρωτα σε άλλες περιοχές που δεν εξυππηρετούνται καθόλου. Είναι λίγο άδικο νομίζω.

Ανώνυμος είπε...

Ναι, θα γίνει 1Ε, αλλά τουλάχιστον οι τιμές καρτών θα παραμείνουν ίδιες. Οι κάρτες συμφέρουν πολύ τώρα. Εγώ να καταλάβεις από 50 € πρίν, πληρώνω τώρα 35!
Η κάρτα για λεωφορεία - τράμ κάνει 15Ε. Άρα ούτε 20 διαδρομές. Έδώ το έντυπο: http://www.oasa.gr/pdf/tickets.pdf

cinderella είπε...

@ Μανώλη άρα όντως οι κάρτες βολεύουν! Γιατί είχα κοιτάξει μόνο για το μετρό αλλά βλέπω οτι και για τα άλλα μέσα είναι πολύ οικονομικές. Αρκεί να μην αυξηθούν βέβαια.
Έχεις blog; Γιατί δεν μου εμφανίζεται προφίλ σου, οπότε αν έχεις δώσε μου το λίνκ!!
Α κι ευχαριστώ για το έντυπο!!! :))))

Ανώνυμος είπε...

Όκι ντεν έκει μπλόγκ :-)

cinderella είπε...

@ Μανώλη μου οκκκ! Για να ξέρω! Πάντως άμα αποφασίσεις να φτιάξεις εδώ είμαστε για οτι χρειαστείς!
Φιλιά και καλό μήνα!!

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα μετά από καιρό!
Λοιπόν, συμωνώ για όσα λες για το μετρό και τους κώδικες συμπεριφοράς μέσα σε αυτό, όμως διαφωνώ κάθετα στην θέση σου για την τάση "χαρίσματος εισιτηρίου".

Όταν κάποιος βγει απ' αυτό και εντελώς ανιδιοτελώς χαρίζει ένα εισιτήριο σε κάποιον συμπολίτη του για να συνεχίσει την διαδρομή, είναι κίνηση θετική, έστω και "μικρογραφία" αλληλεγγύης μεταξύ πολιτών. Δεν είναι κακό να σαμποτάρεις πχ πρακτικές ανατίμησης εισιτηρίων.Δεν θεωρώ ότι αν χαρίσω το εισιτήριό μου σε έναν παππού που πάει να μπει εκείνη την στιγμή, κερδίζω κάτι ούτε χάνει το κράτος για να μην τρελαθούμε κιόλας...
Ούτε θεωρώ τον άνθρωπο αυτόν παράσιτο επειδή έκανε το "έγκλημα" να κινηθεί με "κερασμένη" μια διαδρομή. Εξάλλου πόσες εκατομμύρια μετακινήσεις γίνονται σε μια ημέρα, αν μπουν και 100 σου λέω, άτομα τζάμπα δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου.

Φαντάσου τέτοιες μικρές κινήσεις να γίνονταν σε μεγαλύτερη κλίμακα και για άλλα θέματα. Σκέψου πόσο καλύτεροι θα είμασταν όλοι μεταξύ μας, που απλά θα προσφέραμε κάτι όσο μικρό κι αν ήταν. Στο κάτω-κάτω δεν σταματάμε να πληρώνουμε τα πάντα, από δρόμους, μέχρι...Eurovision, ας μην υποκρινόμαστε λοιπόν, ούτε να θεωρούμε "βλάκες" τους εαυτούς μας επειδή κάποιος δεν πλήρωσε(δεν παρανόμησε ούτε έκλεψε, αφού μπαίνει με εισιτήριο έστω και χαρισμένο) και πληρώσαμε εμείς.

Καλό μήνα Cinderella!

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω ότι ο τίτλος "τζάμπα μαγκιά" δεν κολλάει με το σκεπτικό των ανθρώπων που πράττουν έτσι. Μπορεί να υπάρχουν οι τζαμπατζήδες αλλά δες και την άλλη πλευρα΄του νομίσματος.

ΥΓ.Έχω κάρτα για τις μετακινήσεις
ΥΓ2.Σόρυ για το 2ο σχόλιο, διάβασα και τα από πάνω :)
ΥΓ3.Αν κατεβαίνω μετά από μια στάση και βγαίνοντας δώσω το εισιτήριο σε άλλον, αξιοποιώ την χρηστική, χρηματική, πρακτική του αξία σε κάποιον άνθρωπο που μπορεί να κάνει 8 στάσεις με το ίδιο...

cinderella είπε...

@ Samael μου όντως έχουμε πολύ καιρό να τα πούμε γιατί τρέχω η κακομοίρα και είχα πρόβλημα και με το νετ. Η διαφορά μας είναι οτι κρίνεις το ζήτημα εσύ ποσοτικά κι εγώ ποιοτικά. Εσύ μου λες οτι και τι έγινε με τους 100 επιβάτες που θα πάρουν το εισιτήριο των προηγούμενων. Εγώ σκέφτομαι οτι το ένα εισιτήριο πάει στην καθαριότητα, το άλλο στη συντήρηση, το άλλο στη βραδυνή λειτουργία που τόσο μας εξυπηρετεί. Προφανώς και δεν χάθηκε ο κόσμος και προφανώς και δεν σώζεται ένα μέσο από 100 + ή - εισιτήρια. Εγώ το κρίνω σε θέμα νοοτροπίας. Μπορεί να είναι μια στάση ποσοτικά, αλλά ποιοτικά σε ζήτημα χρόνου και κέρδους είναι πάρα πολύ σπουδαίο θέμα. Κερδίζω χρόνο, γλιτώνω κίνηση, ζέστη, καυσαέριο και είμαι σε ένα μέσο που είναι ασφαλές και γρήγορο. Αυτά ζυγίζω εγώ και λέω πάντα εισιτήριο.
Το Σάββατο βράδυ είχα βγει και δεν είχα πάρει αυτοκίνητο. Πλήρωσα το ταξί 7 ευρώ λοιπόν. Σε πληροφορώ οτι μου φάνηκαν πάρα πολλά! Θα προτιμούσα να λειτουργούσε το μετρό και με διπλό αντίτιμο.
Καταλαβαίνω τη λογική σου απλά έχω μια άλλη οπτική των πραγμάτων. Δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό.

Και είμαι υπέρ σε αντιδράσεις κατά της ακρίβειας. Οι τύποι που μπήκαν στο Σούπερ Μάρκετ στα Εξάρχεια ήταν πολύ μάγκες και τους βγάζω το καπέλο. Να χτυπήσουμε κάποιες ιδιωτικές επιχειρήσεις που αισχροκερδούν εις βάρος μας είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε. Όχι όμως να μην στηρίζουμε ένα δημόσιο αγαθό.
Φιλιά πολλά και θα περάσω σύντομα από το blog σου καλέ μου!! Συγγνώμη που έχω χαθεί εε;

Nick Fotis είπε...

Λίγο καθυστερημένο το σχόλιο (εντοπίστηκε από συμφορουμίτη στο φόρουμ www.amnizia.com, που ασχολείται με τραίνα και άλλα μέσα σταθερής τροχιάς).

Ως Χαλανδραίος, είμαι αιώνια ευγνώμων στον (μακαρίτη πλέον) δήμαρχο Αγ.Παρασκευής που προέταξε τα στήθη του στο ανάλγητο κράτος που θα κατέστρεφε τη πλατεία (και μένω κοντά στη πλατεία Κένεντυ... ;-) )

Η όλη ιδέα για το ενιαίο εισιτήριο (όπως τη κατάλαβα εγώ) βασίστηκε σε ορισμένες παρατηρήσεις:

- συμμάζεμα των δεκάδων διαφορετικών εισιτηρίων που είχε κάθε μέσο, σε ένα ενιαίο που επιτρέπει μετεπιβίβαση από το ένα μέσο σε άλλο

- αυτή η ενοποίηση έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολύ καιρό με τον ΟΑΣΑ, αλλά υπήρχαν προβλήματα του στυλ 'πως μοιράζουμε τα έσοδα;' κτλ.

- Ενιγουέι, αυτό οδηγεί σταδιακά στην αντιμετώπιση των μέσων συγκοινωνίας σαν ένα σύνολο από συνεργαζόμενα μέρη, που το ένα τροφοδοτεί το άλλο.
Ο ΟΑΣΑ π.χ. στέλνει όλα σχεδόν τα λεωφορεία που περνάνε από Χαλάνδρι προς το Μετρό (451Α/Β, 404, 444, 412, και μελλοντικά τρόλεϊ 10), και εικάζω ότι γραμμές όπως το 444 (Γαλάτσι-Χαλάνδρι) τώρα αρχίζουν να αποκτούν λόγο ύπαρξης.

- οι τακτικοί/καθημερινοί επιβάτες θα παίρνουν το μηνιαίο εισιτήριο (που φτήνυνε μάλιστα - η ιδέα είναι να στραφεί ο κόσμος στα μηνιαία/ετήσια εισιτήρια, τα οποία σταθεροποιούν τα έσοδα του ΟΑΣΑ)

Με όλα αυτά (και τα καινούργια τρόλεϊ, μετρό, λεωφορεία με λογικό κόμιστρο), η όλη ιδέα 'δίνω το εισιτήριό μου στον επόμενο' μου φαίνεται επιεικώς ρομαντική και ανεδαφική.

Απεναντίας, θα πρέπει να πιέσουμε με τη σειρά μας για επέκταση του Μετρό και του δύσμοιρου Προαστιακού
(που ακόμα δεν έχει λειτουργήσει όπως πρέπει λόγω του μπλοκαρίσματος από το 2004 των έργων νέας γραμμής και ηλεκτροκίνησης στα Σεπόλια και Ρουφ).

Τότε πιστεύω θα είναι εφικτό κάποιοι να μετακινούνται ανθρώπινα σε αυτή την άθλια τσιμεντούπολη.
(δείτε τι γίνεται όταν απεργούνε Μετρό-ΗΣΑΠ)

Ν.Φ.

Ανώνυμος είπε...

ΕΥΓΕ αγαπητή cinderella.
Καταπληκτικό κείμενο. Να πούμε και κάποια πραγματάκια που ο nfotis (σκοπίμως?) δεν αναφέρει.
Μη πληρώνοντας εισητήριο στο Μετρό δεν χτυπάτε το Κράτος αλλά την ΑΜΕΛ.
Αυτή η εταιρεία δεν είναι ΔΕΚΟ, αλλά Α.Ε. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να παρουσιάσει λειτουργικό κέρδος (ή τουλάχιστον όχι μεγάλες ζημιές).
Απ' τα παραπάνω γίνεται ευρέως κατανοητό ότι η αγορά εισητηρίου για το Μετρό δείχνει απλώς ΣΕΒΑΣΜΟ στο Μέσο, όπως πολύ σωστά γράφει η cinderella.

Στο φινάλε κάντε τα παραπάνω (μη ακύρωση εισητηρίου) στον Προαστιακό, στον ΟΣΕ και στην ΕΘΕΛ αν πιστεύετε ότι κάποιο απ' τα παραπάνω Μέσα δεν σας προσφέρει αξιοπρεπή μετακίνηση ...

cinderella είπε...

@ Nίκο νομίζω οτι συμφωνούμε!! Έτσι κι αλλιώς στην εποχή του σταρχιδισμού, μια τέτοια κίνηση από το Ρομπεν των Δασών θα ξεθύμαινε γρήγορα. Από εκεί και πέρα σέβομαι και αγαπώ το μετρό Ειδικά ζώντας το πολύ πιο παλιό αλλά άθλιο μετρό του Λονδίνου εκτιμώ τους καλογυαλισμένους Αθηναϊκούς σταθμούς με τους γρανίτες και τα μάρμαρα!!
Μόνο κάτι ακόμα, στο forum σας επί του κειμένου μου τι έχει γραφτεί; Δεν είμαι μέλος και δεν μπορώ να το διαβάσω. Αν μπορείς μετέφερέ μου την κοινή άποψη!!

Nick Fotis είπε...

Καλημέρα/Καλησπέρα/whatever
(darn timezones...)

Ο συμφορουμίτης που παρέπεμψε στο κείμενο εδώ εκφράστηκε θετικά.

Είναι εύκολο να γραφτείς στο φόρουμ, και πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο, καθώς εστιάζουμε στα μέσα σταθερής τροχιάς στην Ελλάδα.

Στο φόρουμ μας έγινε μεγάλη συζήτηση την άνοιξη για αυτή τη μόδα (που θέλω να ελπίζω ότι ξεθύμανε πλέον), με μερικούς να την υπερασπίζονται και αρκετούς να την επικρίνουνε.

Είχα αλλοιθωρίσει πάντως που το δείχνανε σε εφημερίδες όπως "ΤΑ ΝΕΑ" και τη τηλεόραση - η όλη ιδέα ήταν τελείως λάθος στα μάτια μου από την αφετηρία.

Ρίξε μια ματιά και στο παρακάτω άρθρο για τη κερδοφορία ή μη των συστημάτων Μετρό κτλ.
http://en.wikipedia.org/wiki/Farebox_recovery_ratio

Ανεξάρτητα από το αν η ΑΜΕΛ είναι Α.Ε. ή ΔΕΚΟ, είμαι της άποψης ότι μια τέτοια υπηρεσία πρέπει να πληρώνεται, είτε από το κράτος είτε από το χρήστη, είτε από ένα συνδυασμό τους.

Το να κοιλοπονάει ο φοιτηταράς ή ο κάθε αργόσχολος που πάει και σκάει 4-5 Ευρώ για φραπέ στο Κολωνάκι ότι δεν θέλει να πληρώσει εισιτήριο στο Μετρό επειδή ακρίβυνε στα 80 λεπτά, συνιστά μέγιστη υποκρισία κατά τη γνώμη μου.
Ας απαιτήσει να φτηνύνει ο φραπές!
Ή να πάει σε άλλο μαγαζί που τον πουλάει 3 Ευρώ!

Εχουμε χάσει τελείως το μέτρο στην Ελλάδα, και είμαστε 'όλο δικαιώματα και καμμία υποχρέωση'...

(και ας μη πάρω φόρα και τα χώσω στους Σεπολιώτες και τον Κακλαμάνη που τους έπιασε ο καημός για μερικά δέντρα και έχουν λυσσάξει να σταματήσουν τα έργα του σιδηροδρόμου εδώ και μία πενταετία...)

Ν.Φ.

Nick Fotis είπε...

Α, και να μη ξεχνάμε και το 24ωρο εισιτήριο!

Με 3 Ευρώ έχει κάποιος απεριόριστη μετακίνηση σε όλο σχεδόν το Λεκανοπέδιο για 24 ώρες!

Δικαιολογίες υπάρχουν πολλές, αλλά σε τέτοια θέματα είμαι απόλυτος.

Ν.Φ.

Ανώνυμος είπε...

Το blog σου cinderella, αναφέρεται και σ' αυτό το φόρουμ http://www.leoforeia.gr/forum/index.php?showtopic=356&st=45, που ασχολείται με τα λεωφορεία και τις συγκοινωνίες γενικότερα.

Χαίρομαι που εκτιμάς τις υπηρεσίες που παρέχει το Μετρό, γιατί κυριαρχεί μια μηδενιστική αντίληψη στν ελληνική κοινωνία ...