Σάββατο, Οκτωβρίου 11, 2008

Το ξένο είναι πιο γλυκό;

Μάθαμε πως το ξένο είναι πιο γλυκό. Μας έπεισαν και πως για να εκτιμήσουμε κάτι πρέπει πρώτα να το πληρώσουμε αδρά. Μύθοι και τα δύο. Συντηρήθηκαν και εξακολουθούν να συντηρούνται σε δύο ουσιώδεις περιπτώσεις. Στον έρωτα και στις σπουδές. Κι αν ο έρωτας αποτελεί καθαρά προσωπική επιλογή, το πανεπιστήμιο αποτελεί μια βασική ανάγκη. Ο κοινός γνώμονας και των δύο είναι πως όσοι δεν τα έχουν δοκιμάσει αποτελούν τους πιο ένθερμους υποστηρικτές και κάνουν τη ζημιά, χαλώντας την πιάτσα. Και στον έρωτα και στο πανεπιστήμιο πάντα. Κι αν για τον έρωτα τα έχουμε πει για το πανεπιστήμιο αξίζει να τα τονίσουμε.

Ναι, το ελληνικό πανεπιστήμιο συντηρείται από τους άμισθους υποψήφιους διδάκτορες – αυτούς τους ρομαντικούς νέους που δουλεύουν 12 ώρες για 500 € από το ΙΚΥ. Από τους λέκτορες των 1500 €. Από το 4 και κάτι πολύ ψηλά του ΑΕΠ. Δηλαδή με τρίχες κατσαρές. Παράλληλα βάλλεται από μια κυβέρνηση που προσπαθεί να το αποδεκατίσει στο βωμό των κέντρων ελευθέρων σπουδών και από τις φοιτητικές παρατάξεις που έχουν στήσει το παραμάγαζό τους μέσα σε αυτό για όφελος τους. Σαν και τον έρωτα κι αυτό συντηρείται με τη φλόγα των ανθρώπων που το περιβάλλουν και αντέχει στις εξωγενείς δυσκολίες. Α ναι. Δεν αντέχει απλά. Παράγει επιστήμονες. Όχι εργαλεία. Ούτε μηχανές. Παράγει σκεπτόμενους ανθρώπους, το χειρότερο είδος δηλαδή εργαζόμενου, το δυσκολότερο είδος για χειραγώγηση.

Μας μάθανε πως το ξένο είναι πιο γλυκό. Το Αγγλικό που τουλάχιστον γνωρίζω εγώ αυτό τον καιρό είναι απλά γεμάτο με αμερικανιές. Κάρτα με barcode για την είσοδο στη Σχολή, τηλεχειριστήριο σαν αυτά που ο Παπαδόπουλος μοίραζε στο κοινό για να βοηθήσει τον παίκτη, ώστε να απαντάμε στις ερωτήσεις του καθηγητή. Πολύ ωραία. Πολύ γυαλιστερά. Πολύ φιγουρατζίδικα. Αλλά ως εκεί. Από μέσα το περιεχόμενο δεν είναι το ίδιο. Γιατί το δυναμικό διαφέρει. Γιατί οι γνώσεις κάνουν τη διαφορά. Ποτέ κανείς Έλληνας καθηγητής δεν μας είπε πως δεν χρειάζεται να μάθουμε κάτι γιατί υπολογίζεται από τον υπολογιστή. Πάντα μας μάθαιναν πως εμείς είμαστε ένα σκαλί πιο πάνω. Εμείς θα πρέπει να έχουμε τις γνώσεις να ελέγξουμε και την παραμικρή λεπτομέρεια. Ποτέ κάνεις Έλληνας καθηγητής δεν μας είπε πως δεν απαντά στις ερωτήσεις μας πάνω στην εργασία που μας έβαλε γιατί βαθμολογείται. Ποτέ κανείς δεν μας έπιασε από το χέρι κι έτσι μάθαμε να κολυμπάμε στα βαθιά. Ποτέ όμως κανείς δεν μας άφησε να πνιγούμε κι έτσι μάθαμε να βγαίνουμε στη στεριά.

Μόλις προχτές δημοσιεύτηκε η έρευνα για την αξιολόγηση των πανεπιστημίων παγκόσμια. Η ειδοποιός διαφορά είναι πως τα πρώτα πανεπιστήμια έχουν πάρει τη δουλειά τους πολύ σοβαρά. Τα ελληνικά που δεν φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις απλά δεν ξέρουν πως αυτό που παράγουν ονομάζεται γνώση και μάλιστα υψηλού επιπέδου. Βρίσκομαι σε ένα από τα πρώτα πανεπιστήμια με βάση την αξιολόγηση. Την προηγούμενη όμως εβδομάδα στο μάθημα των μαθηματικών οι Έλληνες ήταν οι μόνοι που ήξεραν τι θα πει παράγωγος. Πως λύνεται μια ταυτότητα. Για ολοκλήρωμα ούτε λόγος. Οι υπόλοιποι απλά κοιτούσαν εμάς, κι εμείς απλά κοιτούσαμε χαμηλά. Γιατί το ελληνικό πανεπιστήμιο μας έμαθε πως αυτό δεν είναι κάτι. Ενώ εδώ μας τόνισαν πως αυτό είναι πολύ.

Οι καθηγητές μπορεί να είναι κορυφαίοι. Αλλά μου θυμίζουν δημοσίους υπαλλήλους από αυτούς που βαριούνται. Από αυτούς που περιμένουν να περάσει η ώρα και διαβάζουν την παρουσίαση που ήδη έχουν αναρτήσει στην ιστοσελίδα τους στο νετ. Μα για πόσο ηλίθιους μας περνάνε; Η καθηγήτρια μου από το ελληνικό πανεπιστήμιο είναι απλά πολύ πιο πάνω από αυτούς. Όχι μόνο γιατί είναι επιστήμονας. Αλλά γιατί είναι και άνθρωπος. Χτες μου έστειλε μάιλ να δει αν τρώω, αν ντύνομαι ζεστά, αν κοιμάμαι καλά. Στο τέλος μου έγραφε πως με αγαπά πολύ. Το χειρότερο δεν είναι ότι το έγραψε. Είναι ότι το εννοούσε. Κι εγώ το διάβασα την ώρα του εργαστηρίου κι ένιωσα την ζεστασιά του 356ου πανεπιστημίου να απλώνεται μέχρι την κορυφή. Ελληνικό πανεπιστήμιο απλά είσαι μοναδικό. Γι αυτό δεν το ξέρεις.

57 σχόλια:

leondokardos είπε...

cindy μου τι να πω για αυτό σου το ξέσπασμα ! Οτι είναι συγκλονιστικό ; Οτι είναι γεμάτο όμορφα συναισθήματα ; Οτι είναι πέρα για πέρα ανθρώπινο ;
Ας μη το χαλάσω με άλλα λόγια.
Απλά με κάνεις να λυπάμαι γιατί εγω δε σπούδασα σε ελληνικό Πανεπιστήμιο αλλά σε αγγλικό. Γιατι δεν έζησα τις δικές σου συγκριτηκές εμπειρίες.
Και εκείνο το άμεσο ενδιαφέρον της καθηγητριάς σου,πόση τρυφερότητα δείχνει!
Νάσαι καλά κορίτσι μου γλυκό και να σου πάνε όλα περίφημα, όπως ακριβώς τα θέλεις.
Καλό Σαβ/ακο.

Unknown είπε...

Χαίρομαι Cindy πολύ για μας!!! Αλλά λυπάμαι κιόλας, λυπάμαι γι αυτό που λες και εσύ. Ότι δεν ξέρουμε την αξία μας, δεν την υποστηρίζουμε, δεν παίρνουμε στα σοβαρά...τίποτα και αρκούμαστε στις τελευταίες θέσεις με συναισθήματα ζήλιας και καχυποψίας για τους πρώτους και μειονεξίας για εμάς!

PN είπε...

Είμαστε στη θέση 200!!!!!! Φάτε την σκόνη μας. Είμαστε the kings of the world!!!!!!

Έχεις απόλυτο δίκιο. Αλλά όπως σου έχω πει, δεν σου κάνει και κακό να δεις και αυτή τη σκοπιά. Περίμενε, κάτι καλό θα βρεις! Παντού μπορούμε να βρούμε θετικά σημεία!!!

Ελλάδα rules Όργιο!!!! Τα έχουμε πει αυτά εμείς οι Ελληνάρες!!!!

Artanis είπε...

ΠΟλύ τρυφερή ανάρτηση, για κάτι που εμείς εδώ θεωρούμε παρωχημένο...
Να είσαι καλά και να περνάς ακόμα καλύτερα...Να ντύνεσαι ζεστά να μην κρυώσεις με τις ομίχλες και την υγρασία του Τάμεση...Φιλιά πολλά, (ελληνικά)...

katerina είπε...

Καλή μου, δεν με εκπλήσσουν καθόλου όλα αυτά που λες.

Τα λέω χρόνια, σε όλους όσους απαξιώνουν αυτο που σου προσφέρει το Ελληνικό πανεπιστημιο, ή τουλάχιστον κάποιες σχολές. Τα είχαμε συζητήσει και μαζί, αυτά που θα κληθείς να ανταποκριθείς θα έινια πολύ ποιο κάτω απο τ επιπεδο σου. Πολύ μπελαλοδουλειά...αλλά δημοσιουπαλληλιστικα....
Αυτό που ουσιαστικά σου προσφέρει το Ελληνικό ΑΕΙ, είναι η ...συνεπαγωγή, αντίθετα με τον περισσότερα Αγγλικά και Αμερικάνικα που συνήθως λειτουργούν σαν επαρχιακά φροντιστηρια.
Και βέβαια η θέση στην κλιμακα αξιολογησης εξαρτάται απο τα κριτήρια με τα οποία αξιολογείς.

Δεν μετανοιώνω για τις μεταπτυχιακες μου σπουδές, στο εξωτερικό, για ένα και μονο λόγο. Γιατί έζησα αρκετά χρόνια το διαφορετικό, αλλά τουλάχιστον για προπτυχιακές σπουδές, δεν θα το συζητούσα. Όχι τόσο η γνωση που πήρα, αλλά η γνώση που έμαθα να παράγω, η γνώση όχι σαν μπουκωμα πληροφορίας, όχι σαν στειρα γνώση, αλλά σαν εργαλείο γνωσης ήταν αυτά που καθόρισαν και την πορεία μου.

Και last but not least ...πόσο αγαπησιάρικο είναι το Ελληνικό Πανεπιστημιο.

marianaonice είπε...

Φοβερή ανάρτηση!!
Επιβεβαιώνεις μικρή μου την πεποίθηση που χρόνια έχω ότι τα δικά μας πανεπιστήμια και οι δικοί μας επιστήμονες και καθηγητές είναι στην κορυφή!!
Έξω η επιστήμη έγινε απλά τεχνολογία και εξειδίκευση!
Ό,τι πουν τα μηχανήματα και τα κομπιούτερς. Ο άνθρωπος απών!!
Όταν αρρώστηκα κάποτε στο sydney και μπήκα σε νοσοκομείο εκεί, με βαριά πνευμονία, με είχαν 15 μέρες με λάθος φαρμακευτική αγωγή και ο γιατρός που με κουράριζε ο general practicial όπως τον λένε ήταν ...ουρολόγος!! Ναι!! Ακριβώς ουρολόγος. Κόντεψα να πάω στα αυστραλέζικα κυπαρίσσια μέχρι να σκεφτούν να μου φέρουν συνεργάτη ειδικό (specialist) πνευμονολόγο για να αναλάβει, και μετά από τηλεφώνημα φίλου μου πνευμονιολόγου από Αθήνα, που ήξερε το σύστημά τους και τους "βρόντηξε"!! Γι' αυτούς αρκεί να κάνουν διάγνωση τα μηχανήματα και μετά ο οποιοσδήποτε, ακόμη και ο νοσοκόμος θα σου δώσει φάρμακα!! Να τους βράσω εγώ τέτοιους επιστήμονες!!
Και αυτό είναι μία εμπειρία μου από το χώρο της υγείας!
Νομίζω όμως ότι σε όλους τους τομείς υπερτερούμε! Γι' αυτό οι Έλληνες έξω διαπρέπουν! Ας όψεται το Κράτος μας που δεν υποστηρίζει την αξία μας!!

Σοφία είπε...

Νομίζω ότι η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Εγώ έκανα προπτυχιακά στην Ελλάδα και μεταπτυχιακά στην Αγγλία, και τα δύο σε πανεπιστήμια που θεωρούνται πολύ καλά στον τομέα τους (άσχετα τι λένε οι αξιολογήσεις). Ως προς τα προπτυχιακά, οι γνώσεις μου σε σχέση με τους Άγγλους συμφοιτητές μου ήταν διπλάσιες, και δεν υπερβάλλω καθόλου. Θυμάμαι πως μου είχε κάνει εντύπωση στην αρχή γιατί αναφερόμουν σε πράγματα που για μένα ήταν γνώσεις δεύτερου έτους και οι Άγγλοι είχαν μόνο μια αμυδρή ιδέα για το αντικείμενο. Το ίδιο πράγμα δηλαδή που λες εσύ για τις ταυτότητες και τα ολοκληρώματα.

Στα μεταπτυχιακά όμως, τα πράγματα που έμαθα στο αγγλικό πανεπιστήμιο, και κυρίως τα πράγματα που έκανα, στην Ελλάδα θα τα κάνουν, ίσως, σε 10 χρόνια από τώρα - και σκέψου ότι πάνε πάνω από 10 που έχω τελειώσει τις σπουδές. Μιλάμε για χάος. Σε άλλους τομείς μπορεί να μην είναι έτσι, αλλά στον δικό μου, κάποια πράγματα στην Ελλάδα δεν τα έχουμε ονειρευτεί ακόμα.

Και στους καθηγητές πάλι όλα σχετικά είναι. Οι supervisors που είχα και στην Ελλάδα και στην Αγγλία ήταν καταπληκτικές. Και οι διδάκτορες επίσης. Συνάντησα και κάφρους, και στις δύο χώρες, αλλά τους μεγαλύτερους κάφρους τους συνάντησα στην Ελλάδα. Το σωστό να λέγεται. Στην Ελλάδα έφτασα σε σημείο να βγω από την εξέταση της διπλωματικής με κλάματα. Στην Αγγλία που μου είχαν πάει όλα στραβά, το τμήμα ολόκληρο, όχι μόνο οι καθηγητές αλλά και οι γραμματείς, με υποστήριξαν μέχρι τελευταία στιγμή λες και μου χρωστάγανε. Στην Ελλάδα μόνο που δεν με κλώτσησαν τις τελευταίες μου φοιτητικές μέρες, όχι να μου στείλουν και ημέιλ αν περνάω καλά στο εξωτερικό. Τεσπά.

Στα μαθηματικά πάντως το βάθος είναι όντως αμέτρητο. Θυμάμαι ότι όταν ήμουν στο πανεπιστήμιο στην Αγγλία, κάθε φορά που συστηνόμουνα σε ξένο μηχανικό ως Ελληνίδα, με κοιτούσε σαν να ήμουν ημίθεη και αναφωνούσε: αααα εσείς οι Έλληνες είσαστε καλοί στα μαθηματικά χαχαχα!

Rea είπε...

παιδια δε ξερω για εσας των θετικων επιστημων αλλα εμεις των ανθρωπιστικων... χμ δε θα ελεγα οτι το ελληνικο πανεπιστημιο εχει πολλα θετικα στο συγκεκριμενο κλαδο. φυσικα δε φταιει το πανεπιστημιο απο μονο του, συμβαλουν κ αλλοι παραγοντες σε αυτο αλλα τεσπα.
μακαρι παντως να συναντουσα κ γω καποια στιγμη καθηγητες που να νοιαζονταν τοσο για τους φοιτητες τους.

τσότσος είπε...

Cinderella, τί να πω, μόνο μια λέξη:
ΜΠΡΑΒΟ για την άδολη, αγνή, πατριωτική ματιά σου που, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΛΕΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ!!!
Καημένη Ελλάδα, πάντα συκοφαντείσαι από τους ταγούς σου, αυτούς που θα'πρεπε να βάζουν τα στήθια τους μπροστά για να υπερασπίζονται το εθνικό κεφάλαιό μας, το ανθρώπινο δυναμικό, την παιδεία μας ΔΙΑΟΛΕ!!
Υποκλίνομαι στην αγνότητά σου, στην αγάπη σου για την αλήθεια...
Σε ευχαριστώ για τα αυτονόητα (τα λέω χρόνια στον περίγυρό μου, κανείς δεν με πιστεύει...).

Αννη είπε...

Σ'ευχαριστώ για την γλυκύτατη ανάρτησή σου! Συγκινήθηκα, τόσα χρόνια βλέπω πόσο υψηλό είναι το επίπεδο των επιστημόνων που βγαίνουν απ'τα ελληνικά πανεπιστήμια και κακίζω όλους τους δήθεν, στυλ Πρετεντέρη, που έχουν έναν μόνιμα πικρό λόγο στο στόμα τους για τα πανεπιστήμιά μας.

Ελευθερία Αραβανή είπε...

πόσο συμφωνώ!!!και το βλέπω καθημερινά..να σαι καλά που μας τα θύμισες!

βιολιστης στη στεγη είπε...

Αχ, κοριτσάκι μου γλυκο! Νά και κάτι καλό για τη χώρα μας, μέσα στη γενική απαξίωση και μαυρίλα που επικρατεί. (Κάτι σχετικό είναι και το θέμα της τελευταίας ανάρτησής μου)! Χρειαζόμαστε και κάτι τέτοιες ενέσεις αισιοδοξίας! Να νοιώσουμε για μερικά πράγματα και λίγο περήφανοι, και μάλιστα απο απόψεις καθαρά αντικειμενικές όπως οι δικές σου!
Νάσαι καλά, που μπορείς και εκτιμάς!
Και χαίρομαι που βρίσκεις το Λονδίνο υπέροχο! Σ΄όσους το λέω, με κοιτάνε μ' έκπληξη. Μά δεν είναι ατμοσφαιρικό;
Πολλά φιλιά!

Matrix είπε...

Καλησπέρα,

Δεν είναι 4 και κάτι ψιλά το % της παιδείας για τον ΑΕΠ είναι 3 και κάτι ψιλά.

Όσο για τα υπόλοιπά συμφωνώ εν μέρει, διαφωνώ με το γεγονός οτι οι καθηγητές μας πρέπει επιτέλους να πληρώνουν τους υποψήφιους διδάκτορες και το επιστημονικό προσωπικό.

Και κάτι τελευταίο, αυτές οι αξιολογήσεις δεν λένε και πολλά.

Ας μας πουν τα κριτήρια αναλυτικά και μετά να δούμε.

stojohn είπε...

Γιατί ένας αποφοιτος μηχανικός ή φυσικός, όταν είναι 8 ωρες την ημέρα κάπου, να μην λαμβάνει έστω τον μισθο του ανειδικευτου εργάτη? Δλδ ελεος?

Και που αλήθεια γίνεται αυτό που λες? Διδάκτορες full-time που δεν πληρώνονται?

cinderella είπε...

@ All
Συγχωρέστε μου που αργώ να απαντήσω στα σχόλια...αλλά το ξένο μας έχει φορτώσει με εργασίες. Επειδή λίγο πολύ όμως όλοι συμφωνούμε θα σταθώ σε δύο σχόλια για να έχει και ζουμί η συζήτηση.

@ Μatrix μπορεί η εν λόγω έρευνα να μην σε πείθει αλλά γενικά με ότι κριτήρια κι αν γίνονται οι περισσότερες πάνω κάτω το ίδιο αποτέλεσμα έχουν. Το Cambridge, το Oxford κλπ πάλι θα είναι πρώτα.

Αν θες να δεις κι άλλες έρευνες με διαφορετικούς συντελεστές αξιολόγησης απλά ranking στο google.
Από κει και πέρα στην συγκεκριμένη μετρήθηκαν κάτα 20% οι δημοσιεύσεις του ιδρύματος, κατά 10% συμμετείχαν οι εργοδότες που προσλαμβάνουν απόφοιτους του τμήματος. Κατα 40% οι ίδιοι οι εργαζόμενοι αξιολόγησαν το ίδρυμα, κατά 20% η αναλογία φοιτητών και διδακτικού προσωπικού, κατά 5% για τους αλλοδαπούς που φοιτούν στη συγκεκριμένο πανεπιστήμιο και κατα ένα ακόμα 5% το αλλοδαπό προσωπικό που απασχολείται στο εν λόγω ίδρυμα.

Όταν λες πως διαφωνείς με το να πληρώνονται οι διδακτορικοί και το επιστημονικό προσωπικό τι εννοείς; Δώσε μου έναν καλό λόγο για τον οποίο ένας επιστήμονας ο οποίος εργάζεται μέσα στο πανεπιστήμιο και παράγει έργο δεν θα πρέπει να ανταμείβεται.

@ Όχι stojohn με το βασικό του ανειδίκευτου εργάτη. Με μισθό κανονικό. Που θα μπορεί να τον συντηρήσει και να μην ζει μέχρι τα 30 με ξένες πλάτες.

Απλά νομίζω πως οι ίδιοι με το να μην ανταμείβουμε αυτή τη μερίδα ανθρώπων προσπαθούμε απλά να τους αποθαρρύνουμε και εν τέλει να απαξιώσουμε το ίδιο το πανεπιστήμιο και την δουλειά που γίνεται μέσα σε αυτό.

Προχτές πήγα σε μια ομιλία όπου ένας διδακτορικός - καλή του ώρα- μας παρουσίασε πως έφτιαξε μια βάση δεδομένων με αυτούς που μπορούν να ψηφίζουν στην Νεα Ζηλανδία με βάση το επίθεττό τους. Εντάξει, δεν θα το επέλεγα σαν θέμα...αλλά αυτός πληρώνεται κανονικά για να το εκπονήσει αυτό.

cinderella είπε...

@ Σοφία
δεν διαφωνώ πως υπάρχουν μεμονωμένες περιπτώσεις που κάνουν τη ζημιά. Παρέδωσα διπλωματική και η γραμματεία δεν ήθελε να μου δώσει τα χαρτιά για να τα στείλω για το μεταπτυχιακό με κίνδυνο να χάσω τις προθεσμίες. Χρειάστηκε να φτάσω μέχρι τον πρόεδρο της Σχολής και εκεί να εισπράξω από τη γραμματεία την ατάκα πως δεν θα μας πει ο πρόεδρος τι να κάνουμε.
Έχω κοπεί σε μάθημα επειδή ο καθηγητής δεν συμπάθησε το γραφικό μου χαρακτήρα.
Αυτά συμβαίνουν παντού. Και δεν είναι ο κανόνας. Δεν διαφωνώ πως είναι κομμάτια του πάζλ αλλά για μένα μετράνε αλλά πολύ περισσότερο.

Μετράει ο υποψήφιος διδάκτορας που σε καιρό καταλήψεων επειδή εγώ προχωρούσα την εργασία μου ήταν κάθε μέρα στις υπηρεσίες μου. Να μου απαντήσει, να με βοηθήσει, να δει αν έχω κολλήσει κάπου.

Μετράει η καθηγήτρια μου που μπορεί να αργούσε, να άλλαζε ιδέες αλλά πάντα είχε το άγχος μου, μια μέρα πριν παραδώσω με φώναξε στο γραφείο να της τα πω, να με συμβουλεύεσει.

Μετράει η γραμματέας του προέδρου που σκίστηκε να με βοηθήσει για τις συστατικές του μεταπτυχιακού.
Όλοι αυτοί, ξεχωριστά κομμάτια ο καθένας στο αντικείμενό του, με μισθούς πολύ χαμήλούς εμένα με έκαναν πολύ περήφανη.

Δεν διαφωνώ πως και εδώ θα μας δώσουν πράγματα. Δεν θα ερχόμουν άλλωστε αν δεν το πίστευα. Πιστεύω όμως πως αυτά που μας προσφέρουν δεν δικαιολογούν την κατάταξή τους.

tzonakos είπε...

Στα ελληνικά πανεπιστήμια σε μαθαίνουν να σκέφτεσαι περισσότερο, να βασίζεσαι σε σενα.
Απο την άλλη στα ξενα μάλλον θέλουν να ειναι ρεαλιστές βάζοντας τους υπολογιστές μεσα στο πράγμα ως δεδομένο εργαλείο.
Ενηγουέη -που θα λεγες και στ αγγλικά- διάβασα το θεμα προσεκτικά και αν και φρέσκια εκει, πιστεύω οτι περιέγραψες μια κατάσταση καλά.
Ειμαι σίγουρος οτι θα το ξανακάνεις σε ενα χρόνο.
Θα ξαναγράψεις γι αυτο και η άποψή σου θα ειναι πιο πλούσια και πιο ώριμη. Θα εχεις διακρίνει κι άλλες ειδοποιούς διαφορές.
Σύμπτωση, κι εγω για κάποια "ειδοποιό διαφορά" εχω γράψει.
Την καλημερα μου και καλή εβδομάδα να εχεις.

Matrix είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Matrix είπε...

ουπς τώρα που το ξαναδιαβάζω λάθος νόημα βγάζει.

το σωστό λοιπόν:

Θεωρώ ότι οι υποψήφιοι διδάκτορες πρέπει να πληρώνονται πολύ περισσότερο από 500 ευρώ τι στιγμή που τα ερευνητικά έχουν μεγαλύτερα κέρδη.
Επίσης για τους μηχανικούς υποψήφιους διδάκτορες πρέπει το ίδιο το ίδρυμα να τους πληρώνει τις ασφαλιστικές εισφορές.
Διαφορετικά θα υπάρχουν στο τέλος υποψήφιοι διδάκτορες μόνο όσοι μένουν με τους γονείς τους στον τόπο του πανεπιστημίου ή όσοι δεν έχουν οικονομικό πρόβλημα, γιατί πχ ένας στην Αθήνα πως θα βγει με 500 ευρώ (και ταυτόχρονη απαίτηση να είναι στο ΕΜΠ όλη μέρα) όταν μόνο το ενοίκιο είναι 400 ευρώ?

Ανώνυμος είπε...

Πέρασα για μία καλησπέρα , είδα το ποστ που είναι πολύ καλό και αφού τα ζεις έχεις και καλύτερη γνώμη για το ελληνικό και ξένο...

Λυπάμαι που τα ελληνικά πανεπιστήμια προσπαθούν οι ελληνικές κυβερνήσεις να τα καταστρέψουν...

Καλο κουράγιο στην Αγγλία

Σοφία είπε...

Συμφωνώ ότι υπάρχουν και καλοί και στραβοί, και σίγουρα αν κάτσω και θυμηθώ θα βρω αρκετά παραδείγματα ανθρώπων στο ελληνικό πανεπιστήμιο που με έχουν βοηθήσει, καθηγητών, βοηθών και υποψήφιων διδακτόρων. Αυτό που λέω είναι πως το ίδιο έχω ζήσει και στην Αγγλία, όπου όχι μόνο με βοήθησαν όλοι με τη διπλωματική, αλλά σκίστηκαν κιόλας, μέχρι και κλειδιά μου έδωσε μια διδακτορική να μπαίνω στο γραφείο της επί 24ωρου βάσεως για να δουλεύω στο κομπιούτερ της. Και δε νομίζω να πληρωνόταν τόσο καλά λεφτά, αν κρίνω από το πόσα μου έδιναν εμένα για να κάνω διδακτορικό (τόσο λίγα που το απέρριψα).

NdN είπε...

Γεια σου Cinderella,

Θα έχεις διαβάσει πολλές φορές ότι έχω γράψει για τα θετικά του ελληνικού πανεπιστημίου και ότι είμαι πολύ περήφανος που τελείωσα στην Ελλαδα. Εχω καταφερθεί επανειλλημένα ενάντια στη Γιαννάκου για το «σάπιοι απόφοιτοι», αλλά και σε άλλους που μηδένισαν τις προσπάθειες που γίνονται στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Από εκεί και πέρα όμως...

Βασικά πιστεύω ότι ολοι μας σπουδάζουμε για να βρούμε μία δουλειά. Επομένως το πόσο καλό είναι ένα πανεπιστήμιο κρίνεται από το τι εφόδια μας δίνει για την εύρεση της εργασίας που ονειρευόμαστε. Εσύ έχεις στην Αγγλία λιγότερο από ένα μήνα και δεν έχεις ψάξει δουλειά ή τουλάχιστον δεν έχεις βρει δουλειά με κανένα από τα δύο πτυχία. Οπότε λίγο νωρίς για να εκφράζεις μία τόσο κατηγορηματική άποψη. Αλλά ΟΚ ας θεωρήσουμε ότι μιλάμε για καθαρά εκπαιδευτική λειτουργία.

Ξέρω 8 άτομα από το πανεπιστήμιο που κάναμε μεταπτυχιακό μαζί που κάνουν διδακτορικό στην Αγγλία και πολυ περισσότερους φίλους, αλλά και συγγενείς που κάνουν διδακτορικό στην Ελλάδα. Αρχικά να σου πω ότι η δουλειά των διδακτόρων δεν είναι να συντηρούν το πανεπιστήμιο. Αν ένα πανεπιστήμιο συντηρείται από υποψήφιους διδάκτορες εκ των πραγμάτων δεν είναι καλό. Ευτυχώς όμως κάνεις λάθος και το ελληνικό πανεπιστήμιο δεν είναι τέτοιο. Οσο για την δικαιολογία του ΑΕΠ να σου πω ότι ολα τα αγγλικά πανεπιστήμια παίρνουν πολύ λιγότερο από το 4% του ΑΕΠ και δεν αντιμετώπισαν ποτέ πρόβλημα στην έρευνα. Επομένως το ελληνικό παίρνει τρίχες κατσαρές και η Οξφόρδη και το Κεμπριτζ ούτε αυτές.

Το ελληνικό πανεπιστήμιο «παράγει επιστήμονες». Ποιος είναι ο ορισμός δηλαδή για να δω αν παράγει και το Αγγλικό και το Ιταλικό τέτοιους. Και επίσης ποιος σου είπε ότι οι αγγλοι είναι μη σκεπτόμενοι και χειραγωγούνται εύκολα ενώ οι Ελληνες όχι. Δηλαδή κάποιος που δουλεύει για 700 ευρώ το κάνει με ελεύθερη βούληση και καποιος που δουλεύει για 3000 (αρχικό μισθό πάντα) είναι ο χειραγωγημένος; Εγώ θα έλεγα το ανάποδο.

Επέτρεψε μου να σου πω ότι ακόμα είναι νωρίς για να κρίνεις τις γνώσεις αλλά αν πάλι το θέλεις τόσο πολύ είναι πάρα πολύ εύκολο να τις μετρήσεις. Μηχανικός είσαι κάνε μια αίτηση στην BP (το λέω επειδή είναι Βρετανική εταιρία) και θα συναγωνιστείς επί ισοις οροις με πολλούς ξένους που θεωρείς ότι έχουν λιγότερες γνώσεις από τις δικές σου. Και να ξέρεις εδώ δεν ισχύει «τον πήραν τον άλλο από την πίσω πόρτα». Αν οι γνώσεις σου είναι καλύτερες θα πάρουν εσένα.


Οσο για τις λίστες κτλ τις έχω δει τις ξέρω και με βάση αυτές έκανα αιτήσεις όταν ήρθα. Αλλά και πάλι πιστεύω την δουλειά περισσότερο. Εχω δουλέψει με μηχανικούς από το Imperial, Cranfield, Umist, UCL, Oxford κτλ και δεν χρειάζομαι καμία λίστα για να δω πόσο καλοί είναι στην ομαδική δουλειά. Φυσικά έχω δουλέψει και με ελληνες οι οποίοι ήταν πάρα πολύ καλοί. Εντάξει Γιαπωνέζοι δεν ήταν αλλά ΟΚ. Βέβαια εξαρτάται από το άτομο, αλλά οι γνώσεις φαίνονται.

Λοιπόν, για να ολοκληρώσω γιατί έγραψα πολλά. Εγώ δουλειά βρήκα με το πτυχίο του ελληνικού πανεπσιτημιου και με αυτές τι γνώσεις που πήρα εκεί έχω πάρει και τις δύο προαγωγές μέχρι σήμερα. Πέρασα από δεκάδες τεστ και σε αυτά που πήγα καλύτερα ήταν τα numerical (μαθηματικών και πρακτικής αριθμητικής) και με βάση την επίδοση μου αυτή βρήκα δουλειά. Γι αυτούς τους λόγους είμαι πολύ περήφανος για το ελληνικό πανεπιστήμιο. Γι αυτούς τους λόγους το θεωρώ ισάξιο με πολλά από τα κορυφαία της Αγγλίας. Αλλά ως εκεί. Με μέτρο. Ούτε για τους διδάκτορες του, ούτε για τις στημένες εκλογές των μελών ΔΕΠ ούτε για τίποτα άλλο. Αυτό που λέει για παράδειγμα ο stojohn. Καλό πανεπιστήμιο κάποιο που δεν δίνει ούτε τον μισθό του ανειδίκευτου εργάτη στους διδακτορικούς του; Τι σόι καλό είναι τότε και γι ποιο λόγο πρέπει να είμαι περήφανος;

Σε γενικές γραμμές το πρώτο σχόλιο της Σοφίας που λέει ότι η αληθεια είναι στη μέση με καλύπτει σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Κάποιο σεβαστό ποσοστό φοιτητών και καθηγητών δουλεύει και παράγει αποτελέσματα. Και αυτά φαίνονται. Αλλά συνολικά το ελληνικό πανεπιστήμιο πάσχει σε πάρα πολλά. Επίσης θα ήθελα να σου πω και κάτι για το email της καθηγήτριας σου. Ακόμα και αν το χάσεις, αν σβηστεί καταλάθος, δεν πειράζει. Είμαι σίγουρος ότι και η κόρη σου θα δεχτεί ένα από την κόρη της. Εξάλλου αν σε κάτι θα έβγαινε πρώτο το ελληνικό πανεπιστήμιο είναι ο νεποτισμός. Εκεί τους γ@@@ όλους!

cinderella είπε...

@ leondokarde μου αργώ να απαντήσω στα σχόλια γιατι το Λονδινάκι και η Σχολή έχουν πολύ ζόρικους ρυθμούς!!
Σε ευχαριστώ πραγματικά για ακόμα μια φορά για τα τόσο ζεστά σου λόγια.
Καλό μεσημέρι καλέ μου!!

cinderella είπε...

@ Lily μου νομίζω ακριβώς αυτό. Δεν ξέρουμε τι έχουμε και γι αυτό δεν μπορούμε να το πλασάρουμε. Όυτε σε επίπεδο δυναμικού, ούτε σε επίπεδο γνώσεων. Πιστεύω ομως οτι τα πράγματα θα αλλάξουν. Θέλω να πιστεύω προς το καλύτερο. Φοβάμαι βέβαια πως θα είναι προς το χειρότερο. Ελπίζω παντως!!

cinderella είπε...

@ Οργιο
φυσικά έχει και καλά στοιχεία. Έχει οργάνωση, έχει μεθοδολογία, έχει τάξη. Όλα όσα λέιπουν από εμάς.
Έχει επίσης απαιτήσεις. Το ελληνικό πανεπιστήμιο πάντα δίνει αλλά ποτέ ουσιαστικά δεν εξαργυρώνει τις γνώσεις που προσφέρει. Εδώ με χίλιους δυό τρόπους τις πάιρνουν πίσω και αυτό είναι πολύ σωστό!!

Τake care μικρό...Θα σου στείλω και μάιλ.

cinderella είπε...

@ Αρτάνις μου γλυκιά θα προσέχω!!
Πολλά πολλά ζεστά φιλιά από το Λονδινάκι!

cinderella είπε...

Ομορφιά μου πριν έρθω εδώ έλεγα στις γονείς μου πως ποτέ δεν θα υπέβαλλα το δικό μου παιδί στο ζόρι των Πανελληνίων και στο κυνήγι της βαθμοθηρίας. Σήμερα το έχω ήδη πάρει πίσω. Το Ελληνικό πανεπιστήμιο δεν θα σε μάθει ποτέ να διαβάζεις. Αν δεν το έχεις θα σε κλωτσήσει στη γωνία. Αν έχεις όμως πράγμα μέσα σου, το πανεπιστήμιο θα σου δώσει κι άλλο.
Υπέροχες οι προπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα, καλές οι μεταπτυχιακές έξω. Το διδακτορικό να δουμε που θα το κάνουμε μόνο!! :))))

cinderella είπε...

@ Μαριάνα έπαθα σοκ με την ιστορία σου. Αν και εδώ που τα λέμε και στη χώρα μας τα ιατρικά λάθη πολλές φορές έχουν αποβεί μοιράια. Πολλές φορές γιατρός ειδικότητας έχει κάνει λάθος διάγνωση και έχει στείλει κόσμο αδιάβαστο.
Παντού συμβαίνουν αυτά. Παντως τώρα να πω οτι η Ιατρική Ηρακλείου είναι πρότυπο ή πάλι γραφική θα φανώ;;
Πολλές καλησπέρες και πολλά φιλιά!!

cinderella είπε...

@ Ρεα καλώς ήρθες στο σαλονάκι μου!!
Κοίτα το θεωρητικό εύρος σπουδών είναι τεράστιο. Υπάρχουν σχολές και "σχολές" στην Ελλάδα. Όπως και εδώ επισης. Σχολές και "σχολες". Το παν είναι να επιλέγουμε το καλύτερο δυνατόν για τον καθένα μας. Άυτό νομίζω τελικά!!
Όσον αφορά την καθηγήτρια μου νομίζω πως παντού υπάρχουν τέτοιοι καθηγητές. Αρκεί να τους ξεχωρίσεις και να συνεργαστείς μαζί τους. Θυμάμαι πως στην αρχή κάπου είχα σπαστεί και σκεφτόμουνα να τα παρατήσω. Μετά είπα όχι και το αποτέλεσμα με δικαίωσε μαζί της!!

cinderella είπε...

@ Τσότσο μου αυτά...αυτά τα αυτονόητα είναι που κάνουν τη ζημιά. Ποτέ κανείς δεν έκατσε να τα ζυγίσει, να τα μετρήσει, να τα σταθμίσει. Και έμειναν μια ζωή αυτονόητα.
Σε ευχαριστώ για τα γλυκά σου λόγια. Δεν υπάρχει λόγος να με ευχαριστείς. Γράφω την δική μου καθαρά υποκειμενική ματιά. Νομίζω όμως πως στον κλάδο των Μηχανικών αυτή η υποκειμενική ματιά τείνει να γίνει αντικειμενική!! :)))

cinderella είπε...

@ Άννη μου πάντα θα υπάρχουν "Πρετεντέρηδες" που θα κριτικάρουν, θείτσες που θα βλέπουν στην αγωνιστική νεολαία μονάχα αναρχικούς, δεξιοί που θα κυνηγούν το κεφάλαιο και θα προσπαθούν να τα ξεπουλήσουν όλα στο βωμό του χρήματος. Το θέμα είναι εμείς τι κανουμε. Εμείς ως ανθρώπινο δυναμικό. Εμείς ως μετρήσιμη μονάδα. Εμείς πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας, να πιστέψουμε στις δυνατότητές μας και να υποστηρίξουμε την αναβάθμιση του ελληνικού πανεπιστημίου, στους τομείς που πραγματικά υστερεί!!
Καλησπέρες!

cinderella είπε...

@ Ελευθερία χαίρομαι που όσοι περιβάλλουμε το Ελληνικό πανεπιστήμιο το αγαπάμε τόσο!! :))
Keep walking!
Φιλιά!!

cinderella είπε...

@ Βιολίστρια μου είναι πολύ ατμοσφαιρικό...πολύ όμορφο...πολύ χαώδες...τόσο που κυκλοφορώ με χάρτη και πάλι χάνομαι αλλά είναι υπέροχο!! Σήμερα βρέχει μάλιστα!! Εντάξει είναι η πρώτη μας βροχή γι αυτό την χαίρομαι!! :))

cinderella είπε...

@ Τζονάκο μου ναι!! Σίγουρα θα ξαναγράψω και θα έχω ακόμα καλύτερη αντίληψη των πραγμάτων. Και στην Ελλάδα θεωρούσαν τους υπολογιστές δεδομένο εργαλείο (τόσο που δεν υπήρχε περίπτωση να πας στο εργαστήριο στην ώρα σου και να μην βρεις κενή θέση. Εδώ μου έτυχε!!) απλά μας τόνιζαν πως είμαστε Μηχανικοί. Μηχανικοί που θα πρέπει να έχουμε τις γνώσεις να ελέγξουμε αυτό που ο υπολογιστής μας δίνει! Επιστήμονες και όχι απλοί διεκπεραιωτές.
Πολλές καλησπέρες και φιλιά!!

cinderella είπε...

@ Matrix συμφωνούμε τότε!! :))

cinderella είπε...

@ Τρελοφαντασμένη μου καλησπέρες πολλές!!
Κι εμένα αυτός ακριβώς είναι ο καημός μου. Γιατί να θέλουν να το ισοπεδώσουν. Δεν μπορώ να τη δεχτώ αυτή την λογική. Αυτή την νοοτροπία.
Φιλιααα!!

stojohn είπε...

Γιατί δεν τα λες όλα όμως ρε NdN, γιατί το αφήνεις στην μέση?

Πες ας πούμε οτι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι φοιτητικές παρατάξεις. Εχει η Οξφορδη η το Κεμπριτζ παρατάξεις? Υπάρχει 1(ενα) πανεπιστήμιο στον κόσμο που να ψηφίζουν οι φοιτητές κοσμήτορες και πρυτάνεις?Εδώ καλά καλά αμα δεις τους κανονισμούς δεν ψηφίζουν ούτε οι καθηγητές τους πρυτάνεις! Για το νεποτισμό που τόσο σε πειράζει(εμένα να δεις, στο τέλος θα με πουν και μαλακα που δεν σπουδασα οικονομικα) οι παρατάξεις και ο κομματισμός δεν έχουν ευθύνες?

Δευτερον και βασικό. Αυτό που λες με την δουλειά, πέραν οτι για μένα δεν ισχύει καθόλου(μπήκα εγω χημικός μηχανικός και μετά μπορεί να γίνω μπαρμαν, αυτό δε σημαινει οτι είμαι χειρότερος από ενα μηχανικό που τον πήραν στην Bp), ειναι και μια παπαριά καμαρωτή για οτι υπάρχει αντικειμενικότητα. Δεν είναι αλήθεια οτι αν δεν έχεις αγγλικό πτυχιο, δεν κάνεις και πολύ σεφτέ εδώ στην χώρα την όμορφη με τον πολύ τον ήλιο? Αν τα πράγματα είναι τοσο αντικειμενικά όσο λες, δεν θα γινόταν το recruitment από τα μιλήμένα presentations του στυλ 2 θα πάρω από σένα και άλλου 2 από σένα. Δεν είναι έτσι? Εσύ αυτό το βλέπεις αντικειμενικό? Εγώ το βλέπω ένα σύστημα που εδώ τους βολεύει, δουλεύει καλά, αλλά μέχρι εκεί, μην λέμε και χαζά τώρα. Η μαγκιά στο παραδειγμα που φέρνεις, θα ήταν η BP να πάρει την σιντι όπως βγήκε από το εμπ επειδή είναι η καλύτερη. Εγώ λέω οτι ακόμα και αν ήταν, θα έπρεπε να είναι υπερβολικά τυχερή.ΣΥμφωνείς?

Για την ερευνα φτάνει την έχουμε ακούσει την παραμύθα 1000 φορές. Οι εταιρείες χρηματοδοτουν έρευνα στα πανεπιστημια, επειδή τους συμφέρει. Είτε γιατι εάν την κάναν αυτές με δικούς του ερευνητές θα πλήρωναν πολύ περισσότερα, είτε γιατί απολαμβάνουν φοροαπαλλαγών. Εδώ φυσικά καθώς ο συνολικός τζίρος της χώρας είναι τεράστιος, και το περισσότερο κεφάλαιο είναι μαζεμένο εδώ, μπορεσαν και φτιάχτηκαν και μεγαλύτερα και καλύτερα πανεπιστήμια. Αμα δίνεις δε και από 3000 εως και 13000, ακόμα καλύτερα, εκεί να δεις χρήμα και στο πανεπιστήμιο.

Υ.Γ. Ρε μλκ, πας στο γιατρό σήμερα και σου λέει ελα την παρασκευή? Δηλαδή αμα πέθαινα θα με βρίσκανε στην ψάθα, οχι πες μΕ!!! :D :D :D

cinderella είπε...

@ Σοφάκι νομίζω πως τελικά το ζουμί είναι οτι το δυναμικό όταν μέσα σε ένα πανεπιστήμιο είναι καλό από άποψη γνώσεων και ανθρωπιάς τότε γίνονται θαύματα και επι ελληνικού και επί αγγλικού εδάφους!! :)))
Σωστά;;

cinderella είπε...

@ ΝdN κοίτα μιλάω καθαρά για την εκπαιδευτική διαδικασία. Μιλάω για το πανεπιστήμιο όπως το έζησα στην Ελλάδα και όπως το βιώνω εδώ. Μιλάω για τους καθηγητές. Που έχουμε 4 παναθεμά τους και διαβάζουν και οι 4 το power point!! Στην Ελλάδα τουλάχιστον 1-2 έκαναν τη διαφορά!! Άλλαζαν τον τρόπο. Και σε διαβεβαιώ, έχω κάνει πολλά Μαθηματικά στη ζωή μου. Από το σχολείο, μέχρι κοντά 10 μαθήματα μέσα στο Πολυτεχνείο. Ποτέ κανείς μαλάκας Έλληνας καθηγητής δεν είχε power point!! Όλοι ήταν δάσκαλοι!! Τούτος εδώ είναι νούμερο (και θα του το πω κάποια μέρα).

Ναι, ο ρόλος των διδακτόρων δεν είναι να στηρίζουν το πανεπιστήμιο
αλλά να προάγουν την επιστήμη σε μονοπάτια όπου κανείς μεχρι σήμερα δεν πατησε. Είναι από τα αρνητικά του Ελληνικού πανεπιστημίου. Αλλά ένα κρατικό πανεπιστήμιο όπως είναι τα ελληνικά θα πρέπει να βασίζεται στους ανθρώπους του και στην χρηματοδότηση από κρατικά κονδύλια.
Κοίτα να δεις ΝdN έχοντας φτάσει μέχρι εδώ, πιστεύω ακράδαντα, ακράδαντα όμως πως το κεφάλαιο και η επιστήμη δεν πανε χέρι χέρι. Ή αλλιώς ποτέ μια έρευνα δεν ήταν αμερόληπτη όταν βασιζόταν σε οικονομικά κεφάλαια τρίτου προσώπου για να προαχθεί. Δεν μπορείς να κάνεις έρευνα για τις οδοντόπαστες και να πληρώνεσαι από την Crest. Πρέπει να κάνεις έρευνα για τις οδοντόπαστες και μέσα από αυτή να βγάζεις ότι το χ, υ, ω στοιχείο είναι καρκινογόνο. Αν δεν τα παίρνεις από την εταιρία θα το πεις. Αλλιώς απλά θα το θάψεις. Και αυτό συμβαίνει και το ξέρεις πολύ καλά.
Από εκεί και πέρα όλα τα πανεπιστήμια εδώ έχουν δίδακτρα ΝdN. Ακόμα και για την εστία πληρώνω το μήνα περισσότερα από ένα δυάρι στου Ζωγράφου (αν ήμουν από επαρχία). Αυτή όμως δεν είναι παιδεία γία όλους.
Είναι αγορά πτυχίου από όσους έχουν την οικονομική άνεση να πληρώσουν και τη διάθεση να διαβάσουν...Τι λέμε τώρα.

Τέλος, πίστεψέ με μπορεί να σε πάρουν με μέσο στην Έλλάδα αλλά δεν θα σε κρατήσουν αν δεν είσαι καλός. Μην ξεγελιέσαι. Η σοβαροφάνεια δεν σημαίνει και σοβαρότητα. Όι Ελληνικές εταιρίες δεν δουλεύουν για την ψυχή της μάνας τους. Δουλεύουν για το κέρδος και ακόμα κι αν είσαι γνωστός γνωστού θα πρέπει να μπορείς να φέρεις σε πέρας με επιτυχία αυτό που σου ανέθεσαν.

Και που είσαι ΝdN; Όταν θα επιστρέψεις πίσω (και σου εύχομαι να είναι σύντομα) θα δεις πως τα πράγματα δεν είναι τοσο υποτιμημένα όπως τα θεωρείς εδώ. Δεν θα χρειάζεται να δουλεύεις στα Goody's δεύτερη δουλειά. Θα δεις πως αυτή η τάξη των Άγγλων μπορεί να τσουλάει τα πράγματα αλλά η αταξία των Ελλήνων τα κάνει να πηγαίνουν πιο γρήγορα!
Καλησπέρες!

NdN είπε...

Φίλε stojohn, eγραψα 3 σελίδες, και ανέφερα αρκετά. Πόσα να γράψω ο κκμοίρης; Τις παρατάξεις τις θεωρώ πατέντα του ελληνικού πανεπιστημίου, αλλά δεν θεωρώ ότι είναι υπέυθυνες για το πόσο μορφωμένοι βγαίνουν οι φοιτητές. Επίσης οι φοιτητές μπορεί να ψηφίζουν για κοσμήτορες και πρυτάνεις και φυσικά δεν ψηφίζουν στις εκλεκτορικές διαδικασίες οπότε δεν ευθύνονται για τα φαινόμενα νεποτισμού. Επίσης σίγουρα δεν μπορώ να πω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι φοιτητικές παρατάξεις, γιατί δεν είναι για εμένα. Ωστόσο το ίδιο πράγμα λέμε. Για εσένα έχει αυτό τη μεγαλύτερη συμμετοχή στα προβλήματα, για εμένα κάτι άλλο. Το ζήτημα είναι ότι και οι δυο αντιλαμβανόμαστε ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο πρέπει να αλλάξει πολλά για να γίνει Οξφορδη ή Κεμπριτζ.

Το δεύτερο, μπορεί για σένα να μην ισχύει, αλλά είναι η πραγματικότητα. Για να γίνεις χημικός μηχανικός δεν αρκεί να πάρεις ένα πτυχίο που το γράφει πάνω. Πρέπει να δουλέψεις. Η εμπειρία έχει μεγαλύτερη σημασία από τα χαρτιά. Επομένως ναι, ο άλλος που δουλεύει σαν χημικός μηχανικός είναι καλύτερος από σένα που δουλεύεις ως μπάρμαν. Επίσης εδώ συμβαίνει το εξής παράδοξο. Ολοι (μας) λέμε ότι τα κέρδη τα φέρνει ο εργαζομενος και τα τρώει ο εργοδότης άδικα. Ωραία. Αρα όσα περισσότερα κέρδη φέρνει ο εργαζόμενος δεν σημαίνει ότι τόσο καλύτερος είναι; Δεν μιλάω για περιπτώσεις παρανομίας, πουστιάς κτλ. Επομένως οι μεγάλες εταιρίες πως γίνανε μεγάλες; Με το χέρι του θεού ή με τους εργαζόμενους τους; Είναι λογικό όταν δουλεύεις πολύ και είσαι καλός να σε θέλουν, ειδάλλως είναι λογικό να σε διώχνουν.

Οσο για την αντικειμενικότητα σε διαβεβαιώ ότι είναι αλήθεια. Εκτός από εμένα που με προσέλαβαν επειδή είμαι παιδαράς, όλους τους υπόλοιπους τους προσέλαβαν αξιοκρατικά επειδή είναι καλοί στη δουλειά τους. Και όσοι δεν ήταν τους έδιωξαν. Εδώ δεν λυπάται κανείς την αποζημίωση (η οποία παρεπιπτόντως είναι μίας εβδομάδα μεικτός μισθός για κάθε χρόνο εργασίας). Οποιος δεν κάνει φέυγει. Επίσης αυτό που λες για τα αγγλικά πτυχία δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις. Σίγουρα είναι ένα αβαντάζ (για λόγους όπως η γλώσσα) αλλά από τους 100 γιαπωνέζους που έχουμε στην εταιρία δεν έχει τελειώσει κανένας αγγλικό πανεπιστήμιο, ο Γερμανός που κάθεται δίπλα μου έχει τελειώσει και τα δύο στο Aachen, ο Ιταλός στην Γένοβα και μετά 5 χρόνια στο plant κτλ. Αν η Cinderella αποδείξει ότι είναι καλύτερη θα την πάρουν. Αλλά αν δεν πάει σε αγγλικό πανεπιστήμιο δύσκολα θα μπορέσει να ανταποκριθεί στα στάδια της συνέντευξης και αυτό γιατί δεν της τα μάθανε στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Το ίδιο συμβαίνει και σε ελληνικές εταιρίες. Αυτό για το recruitment δεν ξέρω από που το έχεις ακούσει, αλλά όποιος στο είπε κάνει λάθος. Δεν μας προσλάμβανε με καμία συμφωνία. Ασε που είναι απίστευτα αστείο ως ιδέα. Δηλαδή πως λειτουργεί. Οι πρώτοι 2 της κατάστασης να πανε Goldman Sachs, οι επόμενοι δύο Lloyds κ.ο.κ. Εξάλλου αν ήταν έτσι, δεν θα δούλευε κανένας απόφοιτος από το Brunel ή το Brighton. Η τύχη πάντως χρειάζεται πάντα γιατί μπορεί να είσαι καλός και απλά να βρεθείς σε κακή μερα ή απλά να εχεις προβλήματα εκείνη την περίοδο. Αυτό όμως θα συμβεί μία άντε δύο. Οχι κάθε μέρα και σίγουρα όχι σε κάθε συνέντευξη.

Αυτό για την έρευνα δεν το κατάλαβα. Που είπα εγώ κάτι άλλο; Φυσικά και χρηματοδοτούν επειδή τους συμφέρει. Το κακό που είναι; Το ζήτημα είναι ότι δεν μας φταίει το ποσοστό του ΑΕΠ. Το πανεπιστήμιο θα έπρεπε να τραβάει χρηματοδοτήσεις, αλλά αν ο άλλος θέλει να γίνει πλούσιος με ένα ερευνητικό δεν τον φταίω εγώ.

Υ.Γ. Ρε φίλε αυτό με το γιατρό στο είπα. Αλλά πες και εσύ ότι στο πανεπιστήμιο σε είπανε να πας αμέσως να γραφτείς και όχι να περιμένεις να αρρωστησεις. Αν πάντως κάποιος δεν είναι γραμμένος σε GP μπορεί να πάει στο νοσοκομείο. Λειτουργεί όπως το ελληνικό. Κάθεσαι στην ουρά...και κάθεσαι..και κάθεσαι... και κάθεσαι... και μετά πάρε με τηλέφωνο να μιλήσουμε γιατί θα βαρεθείς να περιμένεις! :D :D :D

NdN είπε...

@ Cinderella

Και στην Αγγλία υπάρχουν αυτοί οι 1-2 που κάνουν τη διαφορά οπως ακριβώς στο είπε η Σοφία. Απλά δεν τους πετυχες εσύ, αλλά σε 4 βδομάδες που είσαι εδώ είναι λογικο.

Από εκεί και πέρα στην έρευνα και το κεφάλαιο έχουμε πολύ διαφορετικές απόψεις. Φυσικά το παράδειγμα σου είναι λανθασμένο. Την συγκεκριμένη έρευνα δεν θα την πληρωθείς από την Crest, αλλά από το Cancer Research UK. Ναι, δεν είναι κρατικό και πληρώνει. Και φυσικά την έρευνα για τις νέες τεχνολογίες άντλήσης πετρελαίου δεν θα τις κάνεις για την «χαρά της έρευνας». Θα την κάνεις για την BP και θα πρέπει να πληρωθείς αδρά γι αυτό. Αν δεν το κάνεις σε παρακαλώ δώστην σε μένα να την πληρωθώ εγώ και μείνε εσύ με την χαρά. Θα κεράσω και τις μπύρες!

Αυτό με τα δίδακτρα είναι λίγο παραμύθι. Πληρώνεις λιγότερο από 2 μηνιαίους μισθούς (αγγλικους φυσικά αφού στην Αγγλία είσαι). Αν δουλέψεις όλα όσα ξόδεψες θα τα βγάλεις σε 1 χρόνο. Επομένως δεν πρέπει να είσαι και εκατομμυρίουχος για να έρθεις.

Cinderella, στην Ελλάδα δουλεύουν οι πρισσότεροι συμφοιτητές μου, και μου τα λενε. Φυσικά και δεν θα σε κρατήσουν. Ούτε βρίσκεις (πάντα) δουλειά με μεσο και φυσικά αν δεν είσαι καλός θα σε διώξουν.

Οσο για τα Goody's δεν τα είπα ποτέ γαι δεύτερη δουλειά. Για πρώτη τα είπα. Στην Θεσσαλονίκη που θα γυρίσω οι δουλειές για μηχανικούς δεν είναι και πολλές οπότε πρέπει να βρω εναλλακτικές. Πάντως μέχρι τότε έχουμε....

pafa64 είπε...

Είναι ένα θέμα που δεν το γνωρίζω,
πιστεύω πάντως πως σε ότι καλό
γίνεται στην Ελλάδα,
γίνεται από το φιλότιμο
και όχι από την οργάνωση.

stojohn είπε...

ΝdN

φυγε αγόρι μου γρήγορα από το νησί.Τα tickets δικά μου.Και οχι για διακοπές, για πάντα.

Και αν υπήρχε 1/1000 να μείνω εδώ πέρα, με μόνο στη σκέψη στο τέλος να λέω οτι μια κατασκευαστική πετρελαιαγωγών είναι μεγάλη επειδή είμαστε καλοί μηχανικοί και τι πειράζει οι εταιρείες να προτιμάν να κάνουν ερευνα επειδή τους βγαίνει φθηνότερα, μέσα στα Πανεπιστήμια, θα γυρίσω πίσω στην Ελλάδα. ΘΑ κρεμάσω το δίπλωμα και το Msc(αν το πάρω) στο τοίχο και θα βόσκω πρόβατα. Η θα γίνω σκουπιδιάρης που πάντα με άρεζε. Αλλά αμα μπω εγώ σε αυτό το παιχνιδι θα αρρωστήσω και κριμα είναι. Εδώ μια βδομάδα πυρετο εχω και δεν μπορώ! Δε πειράζει...

Υ.Γ. Εχω μια φίλη που έκανε μαστερ στο Imperial Και τώρα δουλευει στον πύργο της Shell στο λονδινο. Ακόμα και σύνταξη να πάρει από εκεί(σε 35 χρόνια), χειρότερη μηχανικός θα είναι από μένα. Στο λέω και στο υπογράφω.

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Σε αυτό το μπλογκ, δεν απόλαυσα μόνο το πολύ καλό σου κείμενο της ανάρτησης, μα χάθηκα και στις απαντήσεις.. :)

Καλημέρα!

sou lou είπε...

εμεινα λεμε!γεια στο στομα σου

patsiouri είπε...

Σε ελληνικό σπούδασα και θα συμφωνήσω μαζί σου.
Αν θες να πάρεις, θα σου δώσουν.
Και θα πάρεις.
Κάθε άλλη δικαιολογία περιττή.
Τέλος.

Roadartist είπε...

πο πο με συγκινησες.....
πραγματικα πολυ..

"Παράγει σκεπτόμενους ανθρώπους, το χειρότερο είδος δηλαδή εργαζόμενου, το δυσκολότερο είδος για χειραγώγηση."

απόλυτα ταυτιζομαι σε αυτο

Να εισαι καλα, και να προσεχεις ;))

Σοφία είπε...

@ Cinderella: Σωστά :-)

@ Stojohn/NdN: Στο θέμα της πρόσληψης, θα συμφωνήσω με τον NdN. Δεν υπάρχει κανένα θέμα στημμένου παιχνιδιού, ούτε τους ενδιαφέρει από πού είναι το πτυχίο σου ή αν είσαι ξένος. Περισσότερο τους ενδιαφέρει τι προσόντα έχεις και κυρίως τι εργασιακή εμπειρία έχεις. Η εμπειρία μετράει πάνω από όλα. Οι περισσότεροι ξένοι που δεν βρίσκουν δουλειά, δεν βρίσκουν είτε γιατί έχουν 5 πτυχία και καθόλου εμπειρία, είτε γιατί δεν μιλάνε επαρκώς τη γλώσσα.

Eclipse είπε...

πολυ γλυκό ποστ καλή μου :) βέβαια έχω μια ένσταση... στα αγγλικά πανεπιστήμια πράγματι σου λένε δεν χρειάζεται να το μάθεις αυτό το κάνει ο Η/Υ! στα αμερικάνικα όμως όχι...

cinderella είπε...

@ Ανεμοσκορπίσματα μου χαίρομαι πολύ όχι μόνο που σου άρεσε το σπιτικό μου αλλά και που γνώρισες και συμπάθησες τους θαμώνες του!!
Καλώς με βρήκες και με το καλό να τα λέμε!!:)))

cinderella είπε...

@ pen8imo skyli
Καλησπέρες και αν πω πως δεν χάρηκα με το σχόλιο σου...θα ήμουν ψεύτρα!! :))

cinderella είπε...

@ Πατς μου ακριβώς κι εγώ αυτής της λογικής είμαι...
Ναι νομίζω πως το ελληνικό πανεπιστήμιο έχει να δώσει πολλά αλλά οι περισσότεροι με κλειστά τα χέρια αρνούνται να τα πάρουν.

cinderella είπε...

@ Αρτιστάκι μου δεν το έγραψα έτσι απλά, το πιστεύω απόλυτα κιόλας. :))
Καληπέρες από το Λονδίνο και πολλά φιλιά!!

cinderella είπε...

@ Σοφάκι καλησπέρες και καλή εβδομάδα!

cinderella είπε...

@ Βatgirl μου δεκτή η ένστασή σου! Δεν ξέρω τι γίνεται στα Αμερικάνικα πανεπιστήμια! Δεν έχει φτάσει ακόμα εκεί η χάρη μου! Αλλά που θα πάει!!

cinderella είπε...

@ pafa64 έχω αρχίσει και πιστεύω πως η οργάνωση δεν κάνει από μόνη της θαύματα. Αν δεν υπάρχει η διάθεση, αν δεν υπάρχουν οι δυνατότητες, αν δεν υπάρχει η γνώση απλά όλα μένουν ημιτελή.

cinderella είπε...

@ ΝdN τα λεφτά είναι πάρα πολλά και μην κοροιδευόμαστε!! 25.000 περίπου ευρώ δεν είναι λίγα ούτε βγαίνουν σε ένα χρόνο ειδικά αν δεν έχεις εμπειρία. Οπότε είναι μια επένδυση που θέλει βάθος χρόνου. Παράλληλα το κόστος ζωής είναι ιδιαίτερα υψηλό. Νόμιζα πως στην ίδια πόλη κινούμαστε...τόσο διαφορετική οπτική έχεις; Ειδικά μάλιστα στο Αγγλικο πανεπιστήμιο η κοινωνική διαστρωμάτωση που συναντάς είναι σχεδόν ανύπαρκτη σε σχέση με το ελληνικό όπου θα είχε και συμφοιτητές - παιδιά αγροτών.

Η ερευνα είναι πέρα για πέρα αληθινή. Έλαβε χώρα σε Ολλανδικό πανεπιστήμιο και δεν έγινε με οδοντόπαστα αλλά με τσίχλα. Δεν μπόρεσα να βρω που το είχα διαβάσει αλλά θα το βρω. Από εκεί και πέρα και μόνο το οτι θεωρείς πως η επιστήμη προάγεται με το κεφάλαιο...άρα μη εμπορικά μονοπάτια θα μείνουν στο σκοτάδι...εμένα δεν με βρίσκει σύμφωνη! Καλησπερες!