Το Μοναστήρι της Χρυσοπηγής είναι από τις πιο φιρμάτες μονές των Χανίων. Πρωτοκλασάτο όνομα - κάτι σαν Μητροπάνος φαντάσου στο λαϊκό τραγούδι – έχει διαφημιστεί ουκ ολίγες φορές. Όταν ήμουν μικρή λάτρευα το Πάσχα σε αυτή τη μονή. Ανάσταση σε κατανυκτική ατμόσφαιρα, με φροντισμένα παρτέρια, ασπρισμένα μπεντένια, και χορωδία από μοναχές.
Λέξι – κλειδί. Μοναχές. Στο δρόμο του Θεού. Το μοναστήρι συντηρείται από καλόγριες. Γυναίκες που ακολούθησαν μια ζωή μακριά από τα εγκόσμια. Με μια μικρή επισήμανση. Τοσοδούλα. Ελάχιστη. Ασήμαντη λέμε. Οι πολύφερνες νύφες…καλόγριες θα πρέπει να είναι πλούσιες. Υποχρεωτικά. Και επιστημόνισσες. Προαιρετικά. Ύψος, βάρος, χρώμα ματιών δεν τους αφορά ή μάλλον δεν είναι πράγματα του Θεού. Η περιουσία όμως είναι must. Σε γη φυσικά. Ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα έχουν περάσει στα χέρια της Μονής από τις επίδοξες νύφες…μοναχές.
Μια γειτόνισσα…πάνε χρόνια βέβαια…ήθελε να γίνει μοναχή στο εν λόγω μοναστήρι. Ήταν όμως άτυχη. Έβδομη από τα οκτώ παιδιά μιας πολυμελούς οικογένειας δεν είχε τα απαραίτητα οικονομικά προσόντα για να ακολουθήσει το δρόμο του Θεού. Η πόρτα της μονής ήταν ερμητικά κλειστή για κείνη κι έτσι η πίστη την εξόρισε σε ένα μοναστήρι της Λέσβου όπου προφανώς δεν της ζήτησαν γη (κυριολεκτικά) και ύδωρ (μεταφορικά) για να την εντάξουν στην κοινωνία τους.
Μια άλλη όμως στάθηκε πιο τυχερή. Μοναχοκόρη και επιστημόνισσα από μια ευκατάστατη οικογένεια των Χανίων ήταν η καλύτερη επιλογή για τη μονή που είχε για αυτή άπλετο χώρο. Ηλιόλουστο κελί με θέα τις ελιές της περιοχής. Την κοπελιά της είχαν πλευρίσει από τα φοιτητικά της χρόνια. Κάθε φορά που κατέβαινε στο νησί, πρώτα έφταναν οι μοναχές να την παραλάβουν και μετά οι δικοί της. Ε, η ιστορία ήταν λίγο πολύ προδιαγεγραμμένη. Η κοπέλα τελείωσε το πανεπιστήμιο και μπήκε στη μονή. Έγραψε και ολόκληρη την περιουσία της στο Θεό που όπως όλοι θυμόμαστε από τα θρησκευτικά μέσω του Ιησού είχε πει «ή μου τα ακουμπάτε, ή φεύγετε, πάτε αλλού.». Είναι άλλωστε γνωστό ότι και ο ίδιος ο Ιησούς είχε ολόκληρη περιουσία στο όνομα του. Η μισή Ναζαρέτ ήταν δικιά του λέει. Ή έτσι μάλλον ξέρει το μοναστήρι της Χρυσοπηγής οπότε σε εμάς τους άθεους λίγος λόγος πέφτει.
Τα πράγματα βέβαια για την κοπέλα δεν ήρθαν όπως τα φαντάζεται κανείς. Ο πατέρας της λίγο καιρό μετά από το μαράζι του πέθανε. Η μονή δεν άφησε την κόρη να πάει ούτε στην κηδεία του. Ήταν βλέπεις σε περίοδο προσαρμογής και δεν έπρεπε να βγει καθόλου έξω.
Πριν πεις ότι κανείς δεν τα παθαίνει χωρίς να τα θέλει σκέψου για λίγο ότι δεν έχουν όλοι την ίδια δύναμη ψυχής. Πως ειδικά στην Ελλάδα η εκκλησία, οι μονές και ολόκληρο το σινάφι των παπάδων και μοναχών δεν είναι απλά η πιο υπερτιμημένη δύναμη. Είναι πολύ κυνικά ο νταβατζής της πίστης. Και κάνε το σταυρό σου. Γιατί αυτά τα πράγματα είναι πολύ επικίνδυνα. Φυσικά και υπάρχουν και εξαιρέσεις. Μόνο που ο κανόνας είναι πολύ τρομακτικός. Και πάλι μακριά μας…ή αλλιώς…ο θεός να μας φυλάει.
10 σχόλια:
Φτου φτου φτου, που λένε...
Ούτε ψύλος στον κόρφο μας...
Σε φιλώ, καλημερούδια...
Δε φαντάζεσαι πόσο με εκνευρίζουν όλα αυτά.
Περισσότερο λυπάμαι τους γονείς που τους τσιμπάει τα παιδιά η εκκλησία.
Μία γειτόνισσά μου, μια χαρά κοπέλα, πήγε να μονάσει.
Μη ρωτήσεις πως και γιατί, δεν ξέρω.
Οι γονείς της αρρώστησαν και οι δύο.
Και όταν πήραν σύνταξη, έχτισαν ένα σπιτάκι κοντά στη Μονή για να μπορούν να τη βλέπουν που θα βγαίνει για ψώνια (είχε δίπλωμα οδήγησης).
Επειδή δεν επιτρέπεται να τη βλέπουν.
Αν ήμουν μάνα, θα σκότωνα ειλικρινά όποιο καθίκι έψηνε το παιδί μου ν'απαρνηθεί τα εγκόσμια, εκτός αν το παιδί μου ήταν άνω των 30.
Σε μικρότερες ηλικίες θα έπρεπε να απαγορεύεται να μον΄σει οποιοσδήποτε.
Επίσης, αυτόν που μονάζει και δέχεται να υποστεί face control από τη Μονή+ της γράφει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ την περιουσία του, τον θεωρώ ογκόλιθο διανοητικής ανεπάρκειας και θα του έριχνα ευχαρίστως ένα χέρι ξύλο.
Γιατί τον θεωρώ κακό άνθρωπο.
Διότι χρυσέ μου και χρυσή μου, είναι αναφαίρετο δικαίωμά σου να απαρνηθείς τα εγκόσμια, αλλά τόσα ορφανά πεινάνε, διάλεξε ένα που σου αρέσει η φατσούλα του και γράψτου τη γαμημένη την περιουσία σου και μετά πήγαινε όπου θές.
Πιο τίμιους θεωρώ τους "κοσμοκαλόγερους", εκείνους δηλαδή που απαρνούνται τις κοινωνικές συναναστροφές, αλλά ζούν μέσα στο σπίτι τους στην πόλη η το χωριό και δεν έχουν σχέση μ'αυτή την άτιμη φάρα.
Και έχουν και το εικονοστάσι τους εκεί και προσεύχονται, μακριά από υλικές συναλλαγές...
ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑ ΛΕΦΤΑ εν πάσει περιπτπωσει.
Είχα μία τέτοια συζήτηση πριν λίγες μέρες, με κάποιον που γνωρίζει καλά αυτά τα θέματα. Μόνο το όνομα της Μονής άλλαξε και κατά τ' άλλα, ισχύουν αυτά που λες.
Για το μοναστήρι που λέγαμε πάντως, (και που υποψιάζομαι ότι δεν είναι το μοναδικό), δεν είναι μόνο οι περιουσίες των μοναχών, αλλά και όλα όσα παράγουν εκεί μέσα (λάδι, τυρί, κεριά), τα οποία πωλούν κανονικά σαν επιχειρηματίες στον έξω κόσμο και με τα έσοδα καλύπτουν μέρος των εξόδων τους, ενώ τα υπόλοιπα 1) τα κάνουν μασούρι 2) αγοράζουν γη. Κοινωνικό έργο, μηδέν. Προσφορά προς τον συνάνθρωπο που χτυπά την πόρτα τους για βοήθεια, αφού τον έχει γράψει η τοπική εκκλησία, επίσης μηδέν. "Σας ακούσαμε, τώρα μπορείτε να πηγαίνετε, ο Θεός μαζί σας, γιατί εμείς έχουμε δουλειά", είναι συνήθως η απάντησή τους.
Τι άλλο να πω... Κρίμα.
Είναι η εποχή του εξευτελισμού των πάντων.Υπέρτατη η δύναμη του χρήματος.Λυγίζει αξιοπρέπεια, ηθική,ανθρωπιά.
Και αυτη η κουκλα ηθοποιός η Λιονακη κλειστηκε σε μοναστηρι. Τα μοναστηρια ειναι για ατομα που ψαχνουν να βρουν ψυχολογικα υποστηριξη και φοβουνται τη ταμπελα της επισκεψης σε ψυχιατρο, αποβλεποντας σε βοηθεια μισοτρελλων μοναχων
@ Artanis μου μακριά από μας...δεν λες τίποτα. Το θεωρώ τρομερά επικίνδυνο αυτό το "κόρτε" της εκκλησίας προς συγκεκριμένους ανθρώπους! Σχεδόν αποκρουστικό.
Φιλί μεγάλο κοριτσάρα μου!!
Πατσιουρί μου το ξέρεις οτι συμφωνώ, δεν θα μπορούσα να κάνω αλλιώς. Με τρομάζει που απευθύνονται σε συκγεκριμένους ανθρώπους. Με τρομάζει που ζητούν τις περιουσίες τους και που τους απαγορεύουν να βλέπουν την οικογένεια τους. Αναρωτιέμαι πως γίνεται το μήνυμα του Χριστού να έχει διαστρεβλωθεί τόσο πολύ από τους πιο κοντινούς στα εκκλησιαστικά ζητήματα.
Φιλιά κορίτσι μου!!
@brokensemaphore μου αυτό που το πας;; Που πουλάνε το λάδι, το σαπούνι ελιάς, και καμιά μαρμελάδα, μια περιουσία; Αν δεις το λινκ έχει και λεπτομέρειες για τα προϊόντα που παράγουν και πουλούν. Όσο γι αυτό που λες για το συνάνθρωπο έχεις πάρα πολύ δίκιο. Η εκκλησία είναι η πρώτη που θα έπρεπε οργανωμένα να βοηθά και όχι ο κάθε παπάς μεμονωμένα.
Φιλιά κορίτσι!!!
@ Λεοντόκαρδέ μου ακριβώς. Μόνο που ειδικά η εκκλησία δεν δικαιούται να κάνει τέτοια λάθη και να έχει αυτού του είδους τη συμπεριφορά.
@ miss little sunshine το διάβασα στο Θέμα!!! Και δυστυχώς η εκκλησία τους εκμεταλλέυται δεόντως!
welcome!
Δημοσίευση σχολίου